شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
آیت‌الله موسوی اردبیلی از مراجع عظام تقلید گفت: وحدت حوزه و دانشگاه رمز مهم موفقیت نظام اسلامی بوده است.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مرکزی، آیت‌الله موسوی اردبیلی در دیدار با جمعی از روحانیون و دانشگاهیان و مسؤولان شهرستان زرندیه که به مناسبت سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد افزود: دانشگاه و حوزه مانند دو بال یک پرنده عمل می‌کنند که اگر هرکدام از آنها را از پرنده بگیریم قدرت پرواز به سوی سعادت را از او گرفته‌ایم.
 
وی اضافه کرد: زمانی راه سعادت هموار می‌شود که این دو بال با یکدیگر متحد باشند و تاکنون نیز رمز موفقیت ما در اتحاد این دو بوده است.
 
وی با بیان اینکه معتقدم باید کاری کنیم تا دانشگاه برای جوانان به جای دافعه، جاذبه داشته باشد، اظهار کرد: دانشگاه باید اسلامی باشد و با عملکرد مسئولان آن با رأفت همراه باشد و جوانان با شوق درس بخوانند.
 
آیت‌الله موسوی اردبیلی خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در راستای اعتلای جامعه اسلامی لازمه تداوم حرکت در مسیر ولایت است.
 
به گزارش ایسنا آیت‌الله علوی گرگانی از دیگر مراجع عظام تقلید نیز در این نشست گفت: اینگونه نباشد که حوزه و دانشگاه مکان‌هایی برای شعار و حرف بدون عمل باشند.
 
وی اضافه کرد: ما باید با عمل نشان دهیم که چگونه می‌توان با اتحاد بین حوزه و دانشگاه به سوی موفقیت‌های بی‌پایان قدم برداشت.
 
وی جدایی حوزه و دانشگاه را به ضرر کشور دانست و گفت: حوزه و دانشگاه به مثابه دو بال برای حرکت به سوی پیشرفت هستند و هر کدام از این دو صدمه ببیند به کشور آسیب می‌رسد.
 
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمن برای جدا کردن حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: در گذشته طوری فرهنگ‌سازی شده بود که هر جوانی به دانشگاه می‌رفت نسبت به حوزه و روحانیت بدبین می‌شد.
 
آیت‌الله میرمحمدی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: وحدت حوزه و دانشگاه خود این امکان را مهیا می‌کند که در کنار سطح علمی دانشگاه‌ها سطح دینی آنها نیز ارتقا یابد و امر حجاب در جامعه گسترش یابد.
 
وی اضافه کرد: باید وحدت بین حوزه و دانشگاه به درستی عملی شود و بدانیم که تبیین علوم دینی نقطه عطف وحدت عملی حوزه و دانشگاه است.
 
به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرندیه نیز در این جلسه در سخنانی گفت: در شرایط حساس کنونی کشورمان که جهان چشم به پیشرفت‌های علمی آن دوخته است خوشبختانه هر روز دانشمندان افتخارات تازه‌ای را به نام خود ثبت می‌کنند و اگر به مسائل فرهنگی و تهدیدات دشمن نسبت به جوانانمان بی‌توجه باشیم بسیار ضرر کرده ایم.
 
علی وفایی افزود: به همین منظور باید دقت کنیم که پیشرفت در کلیه علوم مقدس و ارزشمند است چرا که مانع از سلطه کفار بر مسلمانان می‌شود.
 
وی اضافه کرد: حرکت حوزه و دانشگاه با اهداف مشترک راهی برای جلوگیری از نفوذ دشمنان است و تأکید امام‌خمینی(ره) بر اتحاد حوزه و دانشگاه نیز به دلیل اصرار دشمن در ایجاد اختلاف و جدایی بود چرا که حوزه و دانشگاه دو قشر متفکر و راهنمای جامعه هستند و مردم خط‌مشی خود را از آنها می‌گیرند لذا اختلاف بین آنها اختلاف بین مردم را به دنبال خواهد داشت.
 
وی بیان کرد: شاید به همین منظور است که مقام معظم رهبری بر وحدت حوزه و دانشگاه تأکید دارد.
 
وی اضافه کرد: به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرندیه با درک این موضوع که تعامل و نزدیکی بین اساتید حوزه و دانشگاه مبنای حرکت در مسیر اهداف عالی چون رسیدن به قله بلند ترقی است، در این مسیر حرکت می‌کند چراکه این دو قشر تأثیرگذار در مسیر پیشرفت جامعه لازم است با هم و همسو مانند دو بال پرنده حرکت کرده و باعث پرواز پرنده امید و رسیدن آن به قله‌های ترقی کشور شوند.
 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group