شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصفیه‌خانه آب شرب و فاضلاب شهرستان ساوه قرار بود دو سال پیش به بهره‌برداری برسد، دلیل تأخیر در این مهم را نبود اعتبار کافی عنوان کرد.

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مرکزی، شهلا میرگلوبیات در جریان سفر معاون وزیر نیرو به ساوه افزود: به همین دلیل از معاون محترم وزیر نیرو درخواست کردیم برای بررسی مشکلات این دو طرح به استان مرکزی سفر کند.
 
میرگلوبیات افزود: در بودجه سال 93 نیز مبالغی برای این دو طرح مشخص شد و باید این بودجه صددرصد تخصیص داده شود.
 
وی اظهار کرد: بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های استان که همزمان با کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه‌‌های آب و فاضلاب شهرستان ساوه عملیات اجرایی آنان آغاز شده هم‌اکنون قابل بهره‌برداری است اما، این دو طرح همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.
 
وی اضافه کرد: در جلسه امروز مسائل و مشکلات ساخت این دو طرح مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: شهرستان ساوه از مناطق کم‌آب به شمار می‌رود و هم‌اکنون تأمین آب شرب این منطقه از ضرویات است.
 
میرگلوبیات همچنین با اشاره به مشکلات شبکه‌های آب روستایی ساوه و زرندیه اظهار کرد: بیش از 300 روستا در شهرستان‌های ساوه و زرندیه وجود دارد که 50 درصد از آنان فاقد شبکه آب روستایی بوده و بعضا با تانکر آب‌رسانی می‌شوند و 50 درصد مابقی نیز نیاز به اصلاح شبکه دارند.
 
به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مصرف آب شرب شهر ساوه 850 لیتر در ثانیه است، گفت: با توجه به کمبود منابع آبی، اجرای دو پروژه آبرسانی در دست اجرا است.
 
عبدالرضا خلیلی با بیان اینکه راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب شرب ساوه و اجرای پروژه انتقال آب از سرشاخه دز از قم به این شهر ضروری است، اضافه کرد: هم‌اکنون با ایجاد شبکه دوم آب شیرین در شهر ساوه و برداشت توسط کارت‌های هوشمند، آب با کیفیت در کوتاه‌مدت در اختیار شهروندان است.
 
وی گفت: علملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ساوه از سال 86 آغاز شده و با بهره‌برداری از فاز نخست آن 204 هزار نفر از مردم این شهر از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه بهره‌برداری از فاز دوم این تصفیه‌خانه برای جمعیت 400 هزار نفری شهر ساوه پیش‌بینی شده، گفت: تکمیل و راه‌اندازی آن نیازمند 100 میلیارد ریال اعتبار است.
 
وی اظهار کرد: اعتبارات لازم برای تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ساوه تأمین شده و امیداوریم تا تیرماه سال آینده براساس پیش‌بینی‌های انجام شده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
 
خلیلی خاطرنشان کرد: آب حاصل از عملکرد تصفیه‌خانه ساوه با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر و پایین بودن سطح منطقه در اختیار بخش صنعت و کشاورزی قرار خواهد گرفت.
 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group