شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024
فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: بسیج پرچمدار ولایت مداری و بصیرت در نظام اسلامی است.
 
سرهنگ پاسدار عباس حسینی در آستانه فرا رسیدن هفته بسیج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، با گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج مستضعفین افزود: بسیج ابتکار حضرت امام خمینی (ره) و تاکید مقام معظم رهبری بوده و این نیروی مردمی اصل نظام و دستاوردهای آن را محافظت و پاسداری می کند.
 
وی اضافه کرد: بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت میان مردم و نظام است و هر بسیجی سمبل ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی است و همانند 34 سال گذشته با صلابت گام برمي دارد و امروز به پشتوانه نظام اسلامي در برابر استکبار جهاني ايستادگي مي کند.
 
وی در ادامه با اشاره به نبرد علمی در جهان اظهار کرد: یک بعد بسیج مختص نبرد نظامی بود که در دوران دفاع مقدس به خوبی درخشید و هم اکنون نیز فرهنگ ایثار و مقاومت را با علم و دانش پیوند زده و قله های رفیع علمی را می پیماید.
 
فرمانده سپاه ناحیه ساوه در ادامه با اشاره به برنامه های شاخص هفته بسیج که با شعار "بسیج پیشتاز حماسه و خدمت" نامگذاری شده است گفت: 30 آبان که نخستین روز از هفته بسیج با عنوان "بسیج،ایثار و شهادت" نامگذاری شده، که در این روز برنامه های هفته بسیج با تجدید میثاق با شهدا و آرمان های امام راحل در مزار شهدای گمنام آغاز شده و دیدار با خانواده های معظم شهدا، برگزاری مراسم دعای کمیل ، زیارت عاشورا و برگزاری یادواره شهدا و زنان ایثارگر از برنامه های این روز خواهد بود.
 
وی عنوان اولین روز آذر ماه را " بسیج، ولایت و انتظار" بیان کرد و افزود: در این روز برنامه ها با اردوی کوهنوردی آغاز و تشکیل حلقه های صالحین در مصلی امام علی (ع) ، حضور در نماز جمعه و سخنرانی فرمانده ناحیه ساوه ، برگزاری یادواره شهدای مسجد امام حسن مجتبی (ع) از برنامه های اصلی این روز خواهد بود.
 
وی با بیان کردن عنوان "بسیج،خلاقیت و پیشرفت" برای روز شنبه دوم آذر ماه، برنامه های این روز را کارگاه مهارت افزایی و توانمند سازی رایانه، اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم، برگزاری نشست تربیتی، برگزاری دوره آموزشی مربیگری ورزشی اعلام کرد. سرهنگ حسینی عنوان ۳ آذر را "بسیج، سازندگی و اقتصاد مقاومتی"اعلام و تصریح کرد: نشست سیاسی، نشست مشترک سرگروه های حلقات صالحین و بسیج و همایش فرماندهان پایگاه ها و سرحلقه های صالحین کارگری از برنامه های این روز است. وی روز پنجم هفته بسیج را"روز بسیج، خانواده و سبک زندگی" عنوان کرد و گفت: در این روز افتتاح مهد قرآنی پایگاه رضوان 19، برگزاری مانور فرهنگی مقابله با جنگ نرم، همایش بصیرت و شهید، اجرای برنامه محرومیت زدایی با برگزاری طرح استعدادیابی ورزشی از ورزشکاران محروم شهرستان برگزار خواهد شد. وی با اشاره به پنجم آذر ماه روز بسیج مستضعفین، این روز را به عنوان روز "بسیج، استکبارستیزی و بیداری اسلامی"مطرح کرد و ادامه داد: در این روز اجتماع حماسی و نمایش اقتدار بسیجیان و دیدار با امام جمعه غرق آباد و نیز سرکشی از خانواده آزادگان و جانبازان برگزار می شود. سرهنگ حسینی عنوان "بسیج، امر به معروف و نهی از منکر" را برای ششم آذر ماه بیان کرد و گفت: در آخرین روز از هفته بسیج یادواره شهدای دانشجویی، همایش بصیرتی بسیج فرهنگیان، برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی و هم اندیشی بررسی و شناخت آسیب های اجتماعی و اخلاقی برگزار می شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group