يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ساوه از تولید سالانه 30 تن گوشت شترمرغ در این شهرستان خبر داد.

 

 

حسن شریفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی افزود: تولید این میزان گوشت شتر مرغ در یک واحد صنعتی پرواربندی گوشت شترمرغ این شهرستان با ظرفیت تولید سالانه 800 قطعه شتر مرغ به دست می آید که هر کیلوگرم آن به ارزش 350 هزار ریال در بازار به فروش می رسد.

 

وی با اشاره به آغاز صادرات بخشی از گوشت شترمرغ تولیدی این شهرستان به کشور عراق گفت: عمده مصرف گوشت تولیدی شترمرغ در بازار ساوه و استان های تهران و اصفهان انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی رتبه اول را در تولید گوشت شتر مرغ دارد،تصریح کرد: بازاریابی و مصرف گوشت شترمرغ و ایجاد صنایع تکمیلی برای استفاده از روغن می تواند موجب تقویت توسعه این صنعت شود.

 

این مقام مسوول در جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به فواید استفاده از گوشت شتر مرغ گفت: گوشت شترمرغ گوشت قرمز است، کلسترول پایینی دارد  و مصرف آن به افرادی که کلسترول بالا دارند توصیه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه گوشت شترمرغ یکی از فرآورده‌های شترمرغ است که دارای مزیت‌های بسیاری نسبت به گوشت دام‌های دیگر است، اضافه کرد: از آنجا که اکثر مردم در رژیم غذایی خود به دنبال جایگزین غذایی سالمتر هستند، این گوشت می‌تواند جایگزین مناسبی برای این منظور باشد.

 

شریفی پوست و چرم را اصلی ترین و گرانقیمت ترین قسمت های این محصول دانست و افزود: شترمرغ تنها پرنده ای است که تمامی قسمت های آن از پر و پوست و چرم گرفته تا گوشت و تخم و ... ارزش اقتصادی دارند و از این حیث در فهرست پرنده های ارزشمند به شمار می رود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group