شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه گفت: قیام عاشورا باعث احیاء‌ مجدد دین اسلام شد.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی دکتر مهدی پرویز در آئین سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) در جمع دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه افزود: هیچ حرکت و انقلابی درتاریخ ماندگار نشده مگر اینکه هدف معین و والا داشته و خالصانه در راه خدا به انجام رسیده است.
 
وی ادامه داد: ثمره قیام حضرت سیدالشهدا(ع) علیه ظلم و جور و ستم حکامان زمان خود که به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ثبت و متجلی شد و هنوز هم مستمر و جاودانی است، دگرگونی در جوامع و احیای دین اسلام است.
 
وی ادامه داد: انقلاب پرشور حضرت سیدالشهداء(ع) ‌،‌انقلابی برخاسته از جامعیت اسلام و دارای پیامها و عبرت‌های فراوانی است که راهگشای تمامی نسل‌ها در زمان‌های مختلف بوده است .
 
وی بیان کرد: نهضت عاشورا با انسانیت درآمیخته است و انسانیت یک ملاک بسیار ارزشمند و یک گوهردرونی در وجود انسان‌هاست که فارغ از دین و مسلک افراد است.
 
وی با بیان اینکه باید به گونه‌ای تلاش و حرکت کنیم که دین را در زندگی خود متبلور و متجلی کرده و از دینداری ظاهری دوری کنیم ادامه داد: نهضت عاشورا آموزه های فراوان و گرانقدری همچون عبودیت، امربه معروف ونهی ازمنکر ، مسئولیت پذیری ، صبر و استقامت ، شجاعت، شهادت طلبی و احیای نماز در زمینه های مختلف فردی و اجتماعی را در بر دارد.
 
دکتر پرویز اظهار کرد: امید است با الگو قراردادن این صفات در زندگی فردی و اجتماعی و در سطح جامعه بتوانیم آرمان‌های نهضت عاشورای حسینی جامه عمل پوشانده و در جامعه ای به دور از ظلم و جور و ستم به انجام امور و فرائض دینی و انسانی بپردازیم .
 
به گزارش ایسنا، برگزاری ‌مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) با حضور هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی ساوه و مداحی مداح اهل بیت(ع) و قرائت شعر در مدح نهضت عاشورا و سخنرانی حجت الاسلام صادقی نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری و اجرای بخشی از مراسم تعزیه خوانی دوطفلان مسلم در سالن اجتماعات دانشگاه آزاداسلامی ساوه از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
 
براساس این گزارش دانشگاه آزاد اسلامی ساوه در دهه اول ماه محرم برنامه هایی از جمله برگزاری همه روزه مراسم زیارت عاشورا ، برپایی نمایشگاه عاشورا ، ‌پخش مدیحه سرایی هر روز،‌‌ برگزاری همایش یک روزه با عنوان پاسخ گویی به شبهات نهضت حسینی با حضور حجت الاسلام صادقی ازمبلغین نهاد مقام معظم رهبری و برگزاری مراسم تعذیه خوانی را اجرا کرده است.
 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group