شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
رئیس دیوان عالی کشور گفت: پیشرفت واقعی کشور در سایه پیشرفت علمی و فناوری محقق می شود.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی آیت الله احمد محسنی گرکانی در جمع دانشجویان موسسه آموزش عالی انرژی ساوه با تسلیت ایام عزای حسینی افزود: نخبگان کشور و جامعه دانشگاهی باید با تکیه بر استعدادهای درونی خود موجب جهش علمی در همه ابعاد شده و برای نظام و انقلاب افتخار آفرینی کنند.
 
وی با بیان اینکه به بركت انقلاب و خودباوري نخبگان و جوانان در حال حاضر کشور ما به يكي از كشورهاي موفق در توليد علم تبديل شده است، اظهار کرد: انتظار می رود مجموعه دستگاه های اجرایی کشور در تعامل با دانشگاه و مراکز آموزش عالی از فضایی که در حوزه تحقیقات علمی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور حاکم است حمایت کنند.
 
وی خطاب به دانشجویان نیز گفت: تمام فکرتان مشغول به تحصیل و علم آموزی باشد که در آن صورت اوقات خود را بیهوده تلف نکرده و با فراگیری علوم می توانید قله های ترقی و پیشرفت کشور را طی کنید.
 
رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری خطاب به دانشگاهیان گفت: دانشگاه ها در حرکت صحیح علمی کشور نقش حساس و حیاتی دارند.
 
وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری در دنیای امروز مبنای مناسبات و تحرکات بین المللی قدرت است و قدرت هر کشور نیز ناشی از علم و توانمندی علمی آن کشور است.
 
آیت الله محسنی گرکانی در ادامه با اشاره به محرم حسینی به بیان علل قیام امام حسین (ع) پرداخت و از دانشجویان خواست تا نسبت به برپایی نماز اول وقت و نیز احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهتمام بیشتری داشته باشند.
 
به گزارش ایسنا عضو هیات موسس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه و چهره برجسته علمی کشور نیز در این مراسم گفت: تحولات جهانی در دو سه دهه گذشته اثرات و تغییرات عمیقی در نقش مهندسین در جامعه جهانی بوجود آورده است.
 
دکتر پرویز جبه‌دار مارلانی افزود: آموزش مهندسی در دو دهه گذشته با همان رشد و سرعتی که دنیا متحول شده تغییر نکرده است که البته نیاز به تغییر احساس شده و در سازمانهای مختلف در مورد آن بحث فراوان شده است.
 
وی با بیان اینکه پیاده سازی تغییراتی که باید روی آموزش مهندسی صورت گیرد انجام نشده است، گفت: مجموعه ای از تغییرات موفقیت آمیز در آموزش مهندسی که مستقل از منطقه جغرافیایی یا نوع موسسه آموزشی است شناسایی شده است.
 
وی اضافه کرد: این تغییرات باید در قالب سوالاتی مانند چرا ، چه ، چه کسی ، و چگونه مطرح و روی تغییرات آموزش مهندسی بکار گرفته شود.
 
دکتر پرویز جبه دار به موضوعاتی از قبیل جهانی شدن آموزش مهندسی،چهارچوب برنامه های درسی،آمار فارغ التحصیلان مهندسی در چند کشور،تحولاتی که اینترنت ایجاد کرده است،آماده کردن دانشجویان برای مهندسی در آینده وامتیاز آموزش مهندسی در ایران اشاره کرد.
 
به گزارش ایسنا رئیس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه نیز در این نشست به گزارشی از عملکرد موسسه در یک سال اخیر پرداخت.
 
دکتر احمد قریب افزود: نقش دانشگاه ها در بروز و ظهور و تقویت توانمندی‌ها و استعداد های فرزندان ایران زمین توأم با کسب شایستگی های تشخیص و تخصیص در راستای کارکرد دانشگاه ها و در خدمت قراردادن آن ها مهم است.
 
وی گفت: شعار این موسسه صداقت،شفافیت،قانونمندی،نظم و علم محوری است که همراه با تکریم استاد و رضایتمندی علم آموزی دانشجو است.
 
دکتر قریب در ادامه در مورد مباحثی از قبیل تولید و مصرف انرژی در ایران و هزینه های سرانه انرژی سخن گفت.
 
در این همایش از زحمات اساتید و کارمندان تقدیر به عمل آمد و دانشجویان نمونه معرفی شدند.
 
رئیس دیوان عالی کشور و اعضای هیات موسسه همچنین از امکانات و کارگاه های موسسه بازدید به عمل آوردند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group