شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه گفت: بیش از 10 تن انار از باغ آموزشی تحقیقاتی این دانشگاه برداشت شد.
 
دکتر مهدی پرویز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، افزود: این میزان محصول انار از حدود یک هکتار باغ آموزشی تحقیقاتی انار ارگانیک این دانشگاه در ارقام گوناگون برداشت شده است.
 
وی با بیان اینکه انار یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین درختان موجود در مناطق نیمه گرمسیری جهان است، بیان کرد: بخش هایی از کشور ما با داشتن تابستان‌های گرم و خشک و طولانی و زمستان‌های ملایم بهترین شرایط را برای تولید میوه‌های مرغوب انار داراست.
 
وی اضافه کرد: از این رو کشور ایران در حال حاضر بزرگترین تولید کننده و صادر کننده انار در دنیا است و محصول انار به ۳۵ کشور جهان صادر شده و از شهرت جهانی برخوردار است.
 
وی اضافه کرد: انار در کشورهای دیگری نظیر ترکیه، چین، هندوستان و آمریکا کشت می شود و عملکرد و کیفیت محصولات تولیدی ‌آنها هر سال رو به افزایش است.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه تصریح کرد: ضرورت ایجاب می‌کند به منظور افزایش تولید و کیفیت و به منظور حفظ جایگاه ممتاز کشور ، تحقیقات هدفمند و متمرکز بر روی انار در مراکز علمی و پژوهشی انجام شود.
 
وی بیان کرد: فعالیت مرکز تحقیقات ویژه برای این محصول در منطقه‌ای که یکی از مهمترین مناطق کاشت و پرورش انار کشور را داراست به منظور برطرف کردن مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب ضرورت دارد.
 
وی گفت: از این رو با توجه به موقعیت منطقه ای شهرستان ساوه و همچنین وجود امکانات لازم و دارا بودن اعضای هیأت علمی متخصص در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه ، با مدیریت معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز تحقیقات انار در دانشگاه ساوه در این حوزه فعالیت دارد.
 
دکتر پرویز خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی در گروه کشاورزی در مقاطع گوناگون آموزش عالی همه ساله از طریق آزمون سراسری دانشجو جذب می کند و دارای بیش از 350 هکتار اراضی کشاورزی است که دانشجویان و اساتید طرحهای پژوهشی و بخش عملی دروس خود را در مجتمع دانشگاه به انجام می رسانند و هر سال چندین همایش علمی در سطوح ملی و منطقه ای در این دانشگاه برگزار می شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group