شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
جوان 24 ساله ساوجی که در اثر درگیری و نزاع با جوان 19 ساله دیگر، وی را از پا درآورده و به قصاص محکوم شده بود با جلب رضایت خانواده داغدار به زندگی بازگشت.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، در آستانه عید سعید غدیر خم خانواده داغدار ساوجی پس از پنج سال قاتل فرزند خود را بخشید و پدر و مادر مقتول "رحیم الله قربانی" در حضور دادستان، معاون فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس شورای شهر، اعضای شورای حل اختلاف و معتمدین شهرستان رضایت کتبی خود را اعلام کردند.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه در منزل مقتول در سخنانی گفت: در پی وقوع یک فقره قتل در سال 1387 در اثر نزاع و درگیری و به دلیل اصابت ضربه چاقو توسط فردی به نام (ع – م ) این جوان جان خود را از دست داد.
 
حجت الله درودگر افزود: با تشکیل پرونده ای در همین رابطه حکم قصاص قاتل صادر شد اما از آنجا که در فرهنگ دینی ما بخشش و عفو از جایگاه والایی برخوردار است با تلاش مسوولان قضایی، شورای حل اختلاف و معتمدین، گفت و گو با خانواده مقتول از تیر ماه سال 1391 آغاز شد.
 
وی ادامه داد: با گفت و گو هایی که با خانواده مقتول انجام شد نهایتا خانواده اولیای دم چنین روز خجسته ای که همزمان با شب عید غدیر خم است را در تأسی به سیره امام علی (ع) برای گذشت از حق قصاص خود انتخاب کردند.
 
وی بیان کرد: با گذشت اولیای دم قاتل از مجازات قصاص نجات یافته و فقط از جنبه عمومی جرم محاكمه می‌شود.
 
دادستان ساوه خاطر نشان کرد: بخشش و بزرگواری از شاخصه های اصلی فرهنگ تشیع است و این موضوعی است که ما در سیره اهل بیت (ع) شاهد آن هستیم.
 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group