شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

فرماندهي انتظامي ساوه  از متلاشي شدن باند كلاهبرداري چك هاي تقلبي با بيش از 36 ميليارد ريال كلاهبرداري در شهرستان ساوه خبر داد .

 

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، سرهنگ  علی اصغر طالبی گفت: در راستاي مبارزه جدي و همه جانبه با معضل جعل و كلاهبرداري و در پي شكايت تعدادي از شهروندان ساوجي مبني بر سوء استفاده از اسم و مشخصات آنها در خصوص جعل چك، اسناد و مدارك، موضوع مورد پيگيري ويژه پليس آگاهي استان قرار گرفت .

 

وي افزود: با تحقيقات گسترده و پيگيري هاي مستمر پليس مشخص شد دو تن از سرشاخه هاي اصلي اين باند كلاهبرداري با سوء استفاده از نام و مشخصات اشخاص حقيقي و حقوقي اقدام به تاسيس شركت هاي صوري، افتتاح حساب و تهيه دسته چك از بانك هاي مختلف مي كردند.

 

اين مقام  انتظامي تصريح كرد: اين افراد پس از جلب اعتماد بانك در پرداخت چند برگ از دسته چك ها با دريافت مبلغ 280 هزار تومان به ازاي هر برگ چك آنها را جهت كلاهبرداري در اختيار افراد ديگر باند قرار مي دادند .

 

وی با اشاره به دستگيري هشت تن از اعضاء اين باند جعل و كلاهبرداري خاطر نشان كرد: اين افراد كه از 64 بانك در شهرهاي مختلف كشور اقدام به تهيه دسته چك صوري مي كردند به 90 فقره كلاهبرداري به مبلغ 36 ميليارد و 820 ميليون ريال اعتراف كردند .

 

سرهنگ طالبی در پايان اظهار داشت: همه متهمان دستگير شده پس از اعتراف و تشكيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group