شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

میرگلوبیات خواستار ابلاغ چارت سازمانی و تشکیلاتی فرمانداری‌های ویژه به شهرستان‌هایی که دارای اینگونه فرمانداری‌ها هستند شد.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، شهلا میرگلوبیات در مراسم تودیع و معارفه استاندر مرکزی که در استانداری برگزار شد از زحمات شعبانی‌فرد قدردانی کرد و گفت: همانطور که گذشتگان را نقد می‌کنیم دیگران نیز در آینده، عملکرد ما را نقد خواهند کرد و خوب است که نقد منطقی و منصفانه داشته باشیم.

 

 وی افزود: وقتی مسوولیتی به فردی داده می‌شود در واقع نعمت خدمتگزاری به آن فرد عطا شده است و بنده خدا می‌بایست شکرگذار آن نعمت باشد.

 

نماینده ساوه، شعبانی‌فرد را فردی پرتلاش و مدیری ارزشی و با اطلاعات و آگاهی به روز در تمام زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی عنوان کرد و افزود: استاندار جدید نیز یک فرد ارزشی با سابقه و دارای دوره مدیریتی طولانی با رزومه‌کاری قوی است. مقیمی در گذشته نماینده این استان در مجلس بوده و با مشکلات استان آشناست. از طرفی بومی بودن یک امتیاز برای استان محسوب می شود و مطمئنا وی در جهت رشد و توسعه این استان تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

 

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی ضمن اشاره به تشدید تحریم‌ها از سال گذشته تاکنون و بیان اینکه نمایندگان مجلس نهم در شرایطی مسوولیت نمایندگی را برعهده گرفتند که شرایط اقتصادی کشور معمولی نبود، گفت: در سال گذشته حدود 23 درصد بودجه عملیاتی شد و در سال جاری تاکنون 6 تا 8 درصد بودجه عملیاتی شده است و با وجود این محدودیت اعتباراتی استان در سال گذشته، در واقع استاندار به نوعی در استان مدیریت بحران انجام داده است.

 

وی افزود: استاندار جدید هم کار سختی در پیش رو دارد  و در واقع باید به شکلی مدیریت بحران کند و به منظور اجرای این امر نیازمند کمک همه مسوولین و نمایندگان استان است.

 

میرگلوبیات با بیان اینکه نمایندگان مجلس در شهرستان‌ها و یا در مرکز استان بیش از نیمی از وقتشان را صرف انجام کارهایی می‌کنند که در چارچوب وظایف شان نیست، گفت: بیش از 50 درصد مراجعه‌کنندگان ما افرادی هستند که در ادارات دولتی و شهرداری‌ها و غیره نتیجه‌ای نمی‌گیرند و مستقیما به دفتر نمایندگان مراجعه می‌کنند.

 

نماینده ساوه افزود: یک نماینده دوست دارد در چارچوب شرح وظایف خود کار کند یعنی قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای تهیه قانون، اما نمی‌تواند زیرا وقتی مردم جواب مناسبی را در ادارات دولتی و سایر قسمتها نمی‌گیرند جهت حل مشکلاتشان مجبورند مستقیما به دفتر نمایندگان مراجعه کنند و به همین خاطر نمایندگان ناخواسته درگیر کارهای اجرایی می‌شوند و قسمت زیادی از وقتشان صرف پی‌گیری مسائل مراجعه‌کنندگان می‌شود.

 

وی افزود: ما نیازمند همکاری، هماهنگی، تعامل و رابطه صمیمی بین نمایندگان استان، فرماندار، استاندار، بخشداران و کلیه مسوولین استانی و شهرستانی هستیم به خصوص در شرایط فعلی که بتوانیم در جهت حل مشکلات مردم و پاسخ‌گویی به آنها قدم برداریم.

 

میرگلوبیات ضمن تاکید بر رشد سریع بخش‌های اقتصاد، کشاورزی، صنایع، ارتباطات، آموزش، ورزش، بهداشت و غیره در سایر کشورها و محور قرار دادن مردم  در این کشورها، عنوان کرد: در واقع هدف، تامین بهترین شرایط برای مردم است و ما باید به سمت و سویی حرکت کنیم تا در تمام این زمینه‌ها بهترین شرایط را برای مردم فراهم کنیم.

 

نماینده ساوه با بیان اینکه پتانسیل‌های زیادی در این استان وجود دارد، گفت: این استان قطب کشاورزی و صنعت است و دارای مشاهیر و علمای بزرگی است و باید از پتانسیل‌های این استان به نحو احسن استفاده شود. اگر در این امر کوتاهی کنیم در حق خداوند و مردم جفا کرده‌ایم.

 

وی در ادامه به کمبود آب در شهرهای خمین، تفرش، دلیجان و ساوه اشاره کرد و گفت: انتقال آب از قمرود به این شهرها بایستی به سرعت انجام شود و حل این مسئله جزو اولویت‌ها قرار گیرد.

 

میرگلوبیات ضمن تاکید بر لزوم رسیدگی به روستاها جهت کمتر شدن مهاجرت به شهرها و حاشیه نشینی و حمایت از تولید در حوزه صنعت و کشاورزی، گفت: در این زمینه باید اقدامات اصولی و زیربنایی در سطح استان انجام شود و  مناطق مختلف به خوبی شناسایی و از انجام کارهای تکراری، موازی‌کاری و دوباره کاری‌ها پرهیز شود زیرا با محدودیت در اعتبارات نمی‌توانیم آزمون سعی و خطا کنیم بلکه نیازمند یک برنامه برای حل مشکلات مردم هستیم.

 

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی خاطرنشان کرد: از رفت و آمدهای بی‌مورد به مرکز استان و مراکز شهرستان‌ها جلوگیری شود، زیرا در حین تردد هزینه‌های زیادی به مردم تحمیل می‌شود.

 

وی همچنین در پایان خواستار تعیین‌تکلیف فرمانداری‌های ویژه شد و گفت: 26 شهرستان در کشور دارای فرمانداری‌های ویژه هستند که بر اساس ویژگی‌های جمعیتی و فاصله از مرکز استان از 10 سال گذشته فقط در حد نصب یک تابلو درخصوص معرفی این شهرستان‌ها به عنوان فرمانداری ویژه اقدام شده و این امر توقعاتی در مردم ایجاد شده که به حق است اما متاسفانه هیچ گونه اقدام عملیاتی در این راستا صورت نگرفته است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group