شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
به همت شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه جشن واژه "آب" در دبستان دخترانه شهید صفری و پسرانه سما ساوه برگزار شد و کارشناسان این شرکت با اجرای برنامه متنوع آموزشی دانش آموزان را به صرفه جویی در مصرف آب دعوت کردند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ساوه در این مراسم در سخنانی گفت: شکل گيري تمدن هاي بشري در طول تاريخ و پيشرفت و توسعه مردم در هر کجا به واسطه وجود اين نعمت خدادادي است.
 
ابوالفضل شهباز افزود: به همین منظور فرهنگ‌سازي در اصلاح الگوي مصرف، امري حياتي قلمداد می شود و وجود بستر مناسب براي پرورش نسل نوانديش و آشنا كردن آنها با محدوديت‌هاي منابع موجود و غیره موجب شد که طرح اصلاح الگوی مصرف را با ایجاد زیرساخت‌های آموزشی برای نسل آینده و استراتژی خاص پیش ببریم.
 
وی ادامه داد: کاهش چشمگیر متوسط ميزان بارندگي سالانه در شهر ساوه و بروز خشكسالي‌ها، برداشت بي‌رويه از منابع آبهاي زيرزميني و مصرف بي‌رويه نشان مي‌دهد در وضعيت مطلوبي قرار نداريم و بايد نسبت به اشاعه فرهنگ صحيح مصرف آب اقدامات جدي انجام بگیرد.
 
وی اظهار کرد: به همین منظور شرکت آب و فاضلاب شهر ساوه با همکاری و تعامل اداره آموزش و پرورش برای دومین سال متوالی اقدام به اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی- ترویجی در خصوص مصرف بهینه آب در مقطع ابتدایی می کند.
 
وی اظهار کرد: مدارس و مهدكودك‌ها مي‌توانند پايگاه‌هاي هدف فرهنگ‌سازي شهري در مصرف بهينه آب باشند. اگر بتوانيم نوجوانان و دانش آموزان را در مدارس با پيامدهاي مصرف بي‌رويه و چالش‌هاي پيش رو آشنا كنيم مي توانيم اميدوار باشيم كه دانش آموزان، هميار شركت آب و فاضلاب باشند و در مديريت مصرف نقش موثري ايفا كنند.
 
وی تصریح کرد: در این طرح، دانش آموزان همگي به عنوان "حامي آب" در جمع خانواده‌هاي خود تعيين شدند چرا که دانش‌آموزان قطعا بهترین مروجان فرهنگ بهينه مصرف آب در خانواده ها هستند و مي‌توانند با دريافت آموزش‌ اصلاح الگوي مصرف آب، آن را به خانواده‌ها منتقل کنند.
 
شهباز خاطر نشان کرد: از شهروندان ساوجی می خواهیم توصيه هاي شرکت آب و فاضلاب را جدي بگيرند تا در خصوص آب مصرفي دچار مشکل نشویم و اميدواريم با همکاري آموزش و پرورش بتوانيم در فرهنگ سازي اين گونه امور بيش از پيش موفق باشيم و برنامه‌هايي كه در راستاي اصلاح الگوي مصرف آب انجام شده در نهايت كاهش مصارف غير ضروري را به همراه داشته باشد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group