شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: کشاورزی محور توسعه و استقلال و موجب رشد و تعالی کشور است.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی شهلا میرگلوبیات در مراسم افتتاح نخستین کارخانه تولید و فرآوری بذر ذرت استان مرکزی در شهرستان زرندیه افزود: تقویت زیر ساخت ها و انجام کارهای زیربنایی موجب تقویت حوزه کشاورزی و رسیدن به کشاورزی پایدار در کشور می شود.
 
وی با اشاره به وضعیت شهرستان های ساوه و زرندیه در حوزه کشاورزی گفت: توليدات كشاورزي در زرنديه و ساوه از وضعیت مناسبی برخوردار است به‌گونه‌اي كه شهرستان زرنديه با دارا بودن هفت هزار و 400 هكتار زمين زيركشت پسته رتبه ششم ايران در صادرات پسته را از آن خود كرده است.
 
وی با اشاره به مشکلات کشاورزان این شهرستان گفت: کم آبی مهمترین مشکل کشاورزان است و فعالان این عرصه از این موضوع رنج می برند.
 
وی با اشاره به اینکه قسمت اعظم آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود ، اظهار کرد: به منظور مصرف بهینه آب لازم است براي آبياري از روش‌هاي نوين آبياري در دنيا بهره برد.
 
نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: از جمله روش‌های بهینه در مصرف آب حوزه کشاورزی،استفاده از روش آبياري قطره‌اي است كه لازم است در اين زمينه دولت پيش قدم شود.
 
میرگلوبیات در پایان خواستار حمایت دولت یازدهم از كشاورزان به منظور افزایش سطح تولیدات محصولات کشاورزی شد.
 
به گزارش ایسنا، استاندار استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: تحول در بخش تولید هدف برنامه پنجم توسعه است.
 
علی اکبر شعبانی فرد افزود: تحول در اقتصاد کشاورزی موجب تحول کشور در عرصه های گوناگون می شود.
 
وی با اشاره به برنامه های استان در خصوص تقویت بخش کشاورزی گفت: در استان مرکزی 300 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که از این میزان 150 هزار هکتار آبی و 150 هزار هکتار به صورت کشت دیم است.
 
وی با تاکید بر استفاده از روش های آبیاری نوین در کشاورزی گفت: تاکنون در 50 هزار هکتار از 150 هزار هکتار اراضی زیر کشت این استان از روش آبیاری بارانی و قطره ای استفاده شده است.
 
استاندار استان مرکزی ساماندهی 14 شهرک گلخانه ای در سطح استان را از دیگر برنامه های استان در راستای تقویت بخش کشاورزی دانست.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group