شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
با حضور وزیر جهاد کشاورزی کارخانه های تولید و فرآوری بذر ذرت و نیز فرآوری پسته خشک در مجتمع کشت و صنعت فدک شهر خشکرود از توابع شهرستان زرندیه استان مرکزی به بهره برداری رسید.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی،
وزیر جهاد کشاورزی گفت: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی موجب افزایش بهره روی می شود.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، محمود حجتی در مراسم افتتاح نخستین کارخانه تولید و فرآوری بذر ذرت استان مرکزی در شهرستان زرندیه افزود: حمایت و پشتیبانی از فعالان عرصه کشاورزی، مدیران، کارآفرینان، تولید کنندگان و سرمایه گذاران باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا بتوان هم سطح تولیدات را در این حوزه افزایش داد و هم موجب ایجاد ارزش افزوده برای کشور شد.
 
وی از نیروی انسانی و منابع خدادادی به عنوان بزرگترین نعمت های خدای تعالی نام برد و اظهار کرد: حمایت از تولید به ویژه در حوزه کشاورزی موجب مثبت شدن عملکرد ما در تراز بازرگانی خواهد شد.
 
وی بر ضرورت استحصال بهینه و استفاده مطلوب از آب با ترویج آبیاری تحت فشار نیز تاکید کرد و گفت: محدودیت های موجود در حوزه کشاورزی نباید ما را از رسیدن به اهداف مورد نظر دور کند.
 
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از استان مرکزی به عنوان یکی از استان های پیشرو در حوزه کشاورزی یاد کرد و افزود: این استان از قابلیت های مناسبی در حوزه جهاد و کشاورزی برخوردار است.
 
حجتی خاطر نشان کرد: اساس اقتصاد استان را حوزه صنعت و‌ کشاورزی تشکیل می دهند و محصولات مهمی در بخش کشاورزی در این استان تولید می شود که بخش عمده ای از صادرات کشور را تشکیل می دهد.
 
مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت فدک در مراسم بهره برداری از این کارخانه ها در سخنانی گفت: کارخانه تولید و فرآوری بذر ذرت زرندیه با بهره گیری از کارشناسان مجرب و روش های علمی اقدام به تولید این نوع بذر کرده است.
 
محمد رضا شریفی با بیان اینکه این بذر در گذشته از خارج کشور وارد می شد، اظهار کرد: با بهره برداری از این کارخانه این بخش مهم از نیاز کشور به این نوع بذر در این مجتمع تولید می شود.
 
وی با بیان اینکه این بذر در سال جاری در سطح 160 هکتار کاشته شده و هزار و 500 تن بذر از آن بدست می آید، اضافه کرد: این میزان سال آینده به 300 هکتار و سه هزار تن بذر افزایش می یابد.
 
وی ادامه داد: محصول بدست آمده از بذر مادری، بذر گواهی شده است که برای تولید آن از همکاری کشاورزان متخصص بخش خصوصی با بازرسی در مراحل کاشت، داشت و برداشت بهره برده می شود.
 
مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت فدک در ادامه با بیان اینکه کارخانه بذر ذرت زرندیه در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع با 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی تکمیل شده است، گفت: این کارخانه دارای بخش های خشک کن اتوماتیک، پوست کن ذرت و بسته بندی است.
 
وی با اشاره به اینکه این کارخانه سومین کارخانه تولید بذر ذرت فرآوری شده در کشور است، ادامه داد: در سال های گذشته نیاز کشاورزان به این نوع بذر از طریق واردات از کشور مجارستان تامین می شد.
 
وی با اشاره به اینکه مجتمع کشت و صنعت فدک دارای 800 هکتار اراضی زراعی و باغات است، افزود: از این میزان 600 هکتار آن باغ پسته و 200 هکتار به زراعت اختصاص یافته است.
 
شریفی خاطر نشان کرد: با تولید سالانه هزار و 100 تن پسته خشک در این مجتمع از خروج سه میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری و زمینه اشتغال حدود 200 نفر در این مجموعه فراهم شود.
 
مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت فدک در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت کارخانه فرآوری پسته خشک زرندیه نیز گفت: این مجتمع چهار هزار مترمربع سالن دارد و با 50 میلیارد ریال سرمایه گذاری راه اندازی شده و مجهز به پیشرفته ترین دستگاه فرآوری پسته است که ظرفیت فرآوری سالانه دو هزار تن پسته را دارد.
 
شریفی خاطر نشان کرد: این مجتمع مجهز به مدرن ترین تجهیزات فرآوری پسته است.
 
در این مراسم استاندار استان مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه، جمعی از مدیران کل استانی و مسوولان محلی حضور داشتند.
 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group