شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
سرپرست جهاد کشاورزی ساوه گفت: پیش بینی می شود در سال جاری به طور متوسط از 9 هزار هکتار باغ بارور شهرستان 135 هزار تن انار تولید شود که با میانگین برداشت انار قبل از سرمازدگی ۸۶، فاصله چشمگیری دارد.
 
حسن شریفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، افزود: شهرستان ساوه با دارا بودن 11 هزار هکتار باغ انار بزرگترین شهرستان انارخیز کشور است که محصول تولیدی آن در سطح جهان شناخته شده است.
 
وی با بیان اینکه کار برداشت انار زودرس با عنوان انار آلک ساوه از اواخر شهریور ماه شروع شده است، اظهار کرد: محصول اصلی که رقم ملس ساوه است از اواسط مهر ماه برداشت می شود و برداشت آن تا آخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.
 
وی اضافه کرد: انار تولیدی در ساوه علاوه بر تامین نیاز داخلی و توزیع در سراسر کشور توسط بخش خصوصی به اقصی نقاط جهان صادر می شود.
 
وی بیان کرد: مقدار قابل توجهی از انار ساوه بصورت رب انار در منازل یا کارگاه‌های سنتی فراوری می شود و به عنوان یکی از سوغاتی های ساوه در طول سال قابل عرضه به بازار است.
 
وی گفت: انار ساوه علاوه بر تامین نیاز سه واحد کارخانه فعال فرآوری انار که در تولید آب انار و کنستانتره و رب انار فعال است جهت فرآوری به ارومیه، همدان و اصفهان و... نیز ارسال می شود.
 
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر انار کم کیفیت شهرستان‌های دیگر نیز به ساوه حمل و پس از اختلاط با انار ساوه و به اسم انار ساوه به کارخانجات تحویل می شود.
 
شریفی خاطر نشان کرد: از مزایای انار ساوه که تقاضا برای مصرف جهانی آن را افزایش می دهد استفاده نکردن از سموم در مراحل تولید آن است؛ براین اساس، از همه باغداران تقاضا می شود در حد ممکن از مصرف سموم و علف کش‌ها در باغات انار اجتناب کنند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group