شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
در مراسمی با حضور معاون درمانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نماینده مردم ساوه و زرندیه، معاون استاندار و فرماندار ساوه ، جمعی از مسوولان استانی و شهرستان های ساوه و زرندیه و مجموعه بهداشتی و درمانی این دو شهرستان سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان ساوه معرفی شد.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در این مراسم گفت: در شهرستان ساوه با سابقه ای درخشان از فرهنگ، علم و هنر بعد از سال‌ها انتظار، اولین مرکز دولتی علمی و آموزشی با عنوان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی راه اندازی شد.
 
دکتر شهلا میرگلوبیات افزود: تاسیس این دانشکده شروعی برای افتتاح سایر دانشکده های دولتی در این شهرستان در حوزه های مختلف آموزشی و علمی است.
 
وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان های ساوه و زرندیه در حوزه های صنعتی، کشاورزی و علمی گفت: خیلی از شهرستان های کشور که چنین ظرفیت هایی را ندارند از دانشکده علوم پزشکی و سایر دانشکده ها برخوردارند اما در ساوه فقط شاهد استقرار دانشکده پرستاری بوده ایم که این امر نشان از بی تفاوتی مسوولان گذشته نسبت به این دو شهرستان در حوزه بهداشتی و درمانی بوده است.
 
وی با اشاره به فعالیت این دانشکده در 6 رشته مامایی، اتاق عمل، پرستاری، بهداشت محیط، فوریت های پزشکی و کارشناسی هوشبری اظهار کرد: این دانشکده دارای معاونت های بهداشتی، درمانی، دارو، آموزشی، توسعه دانشجویی و فرهنگی نیز خواهد بود.
 
وی همچنین از استقلال مجموعه بهداشتی و درمانی شهرستان ساوه با آغاز به کار این دانشکده خبر داد و گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرندیه نیز زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی ساوه خواهد بود.
 
نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی حوزه انتخابیه خود گفت: بیمارستان دولتی شهید مدرس ساوه که بیش از 40 سال از احداث آن می گذرد دارای ساختمان مستهلکی است و توان جوابگویی به مراجعات این منطقه با عنایت به حجم بالای تردد وسایط نقلیه و میزان قابل توجه تصادفات جاده ای را ندارد.
 
وی ادامه داد: به همین منظور از سال 1385 در سفر هیئت دولت به استان مرکزی مجوز احداث بیمارستان 160 تختخوابی در این شهرستان صادر شد و قرار بود هزینه ساخت آن تماما توسط دولت تامین شود.
 
وی اضافه کرد: متاسفانه در جلسه هیئت دولت مقرر می شود که 40 درصد از هزینه ساخت این مرکز درمانی توسط یک گروه صنعتی در شهرستان با عنوان خیر تامین شود که این موضوع در طی این سال ها عملی نشده است.
 
وی با اشاره به کلنگ زنی این پروژه عمرانی خدماتی توسط دو وزیر، ادامه داد: با وجود برگزاری جلسات متعددی برای ساخت این بیمارستان به یقین رسیده ایم که احداث این مرکز درمانی توسط خیر مذکور اتفاق نخواهد افتاد و به مردم نیز وعده غیر عملی داده شده است.
 
دکتر میرگلوبیات در ادامه خواستار تسریع در آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان 160 تختخوابی ساوه شد و از دولت خواست تا بدون وقفه هزینه احداث آن را تماما پرداخت کند.
 
این نماینده مجلس در ادامه با تقدیر از تلاش های پرسنل بهداشتی و درمانی شهرستان گفت: متاسفانه با وجود تلاش ها و زحمات کارکنان شریف بهداشتی ودرمانی شهرستان پرداخت های آنان مبتنی بر عملکردشان نیست.
 
وی از تاخیر بیش از یک سال در پرداخت کارانه کارکنان و 6 ماه تاخیر در پرداخت اضافه کاری آنان گفت: مجموعه بهداشتی و درمانی شهرستان مطالبات زیادی دارند که نیاز به رسیدگی دارد.
 
وی همچنین با اشاره به بدهی بیمارستان های شهرستان های ساوه و زرندیه به شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی خواستار توجه جدی به برطرف کردن مشکلات مطروحه شد.
 
دکتر میرگلوبیات همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی 50 درصدی بیمارستان امام رضا(ع) نیز گفت: وضعیت مجموعه بهداشتی و درمانی شهرستان زرندیه بسیار اسف بار است و تنها بیمارستان آن در حد یک درمانگاه است و در بسیاری از تخصص ها پزشک ندارد.
 
به گزارش ایسنا، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان ساوه نیز در این مراسم گفت: با همکاری بین بخشی می توان به اهداف مورد نظر در حوزه بهداشتی و درمانی رسید.
 
دکتر جلیل کوهپایه زاده اصفهانی افزود: پاسخ به نیازهای سلامتی مردم جز با مشارکت شهروندان و تعامل مسوولان امکان پذیر نیست و تاثیرات آن  می تواند فراتر از جمعیت شهرستان باشد.
 
وی فراهم آوردن زمینه ارتقاء جایگاه سلامت را مرهون هم افزایی، توجه به کارهای گذشته، برنامه ریزی و صبر دانست و بر افزایش کیفیت ارائه خدمات و تربیت نیروی انسانی بومی تاکید کرد.
 
دکتر کوهپایه اصفهانی با بیان اینکه رمز پایداری دانشکده علوم پزشکی استفاده از نیروی انسانی بومی است، تصریح کرد: عدالت اجتماعی مد نظر دولت تدبیر و امید در این است که نیروهای بومی منطقه در عرصه های گوناگون توانمند شوند.
 
در این مراسم با تقدیر از زحمات دکتر حبیب الله رضایی به عنوان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ساوه، دکتر جلیل کوهپایه زاده اصفهانی به عنوان سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان ساوه معرفی شد.
 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group