شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه، معاون استاندار و فرماندار ساوه، مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار، جمعی از مسوولان، هیئت های ورزشی و اقشار مختلف مردم از پارک شهر واقع در ابتدای خیابان طالقانی تا مجموعه دریاچه تفریحی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، شهلا میرگلوبیات نماینده مردم ساوه و زرندیه در این مراسم در سخنانی گفت: پرداختن به ورزش به معنای اولیه آن که همان انجام حرکات بدنی است برای سلامت جامعه کافی نیست بلکه باید با فرهنگ سازی شرایط و زمینه مناسبی فراهم شود تا از سنین کودکی به صورت یک عادت در بین افراد جامعه درآید.
 
وی ادامه داد: انجام فعالیت های ورزشی بهترین راه برای جلوگیری از بیماری هاست و اینجاست که لازم است با آگاهی بخشی به مردم در خصوص فواید ورزش کردن مانع از بروز بیماری های مختلف شویم.
 
وی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از دیگر فواید ورزش کردن بیان کرد و افزود: باید در مقوله ورزش به دنبال ورزش با ارزش باشیم که موجب رشد و تعالی کشور می شود.
 
نماینده مردم ساوه و زرندیه در پایان خواستار سرمایه گذاری برای ورزش های همگانی شد تا جوانان به گرایش به این رشته های ورزشی تشویق و ترغیب شوند.
 
به گزارش ایسنا رئیس شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: نشاط و پویایی هر شهری مرهون شهروندانی پر تحرک و با نشاط است.
 
محمود نجفی افزود: نیروی انسانی سالم و شهروندانی پویا موجب ارتقای سطح سلامت جمعیت شهر نشینی شده و این ورزش است که به پویایی و نشاط شهر کمک می کند.
 
وی ادامه داد: یکی از اهداف شورای اسلامی شهر و شهرداری ساوه در برگزاری همایش های پیاده روی این است که ورزش در سبد زندگی شهروندان قرار گیرد.
 
وی توسعه ورزش های همگانی را از دیگر اهداف برگزاری این همایش ها دانست و گفت: نهادینه کردن این فرهنگ موجب ایجاد شادابی و نشاط و تقوت حس همدلی در بین مردم می شود.
 
وی از ورزش پیاده روی به عنوان کم هزینه ترین و موثرترین ورزش ها یاد کرد و افزود: این ورزش خطر بسیاری از بیماری های را تا 40 درصد کاهش می دهد.
 
نجفی خاطر نشان کرد: ورزش پیاده روی مفیدترین و در دسترس ترین ورزش هاست و انجام آن به همه افراد به ویژه سالمندان توصیه می شود.
 
انجام حرکات ورزشی، رزمی، اجرای ورزش باستانی، اجرای سرود با مضمون همدلی و نوعدوستی، قرعه کشی و اهدای جوایزی شامل تردمیل، دوچرخه، اقلام ورزشی و ... از دیگر برنامه های این همایش بود.
 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group