يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024
کارشناس مسوول باغبانی و گلخانه‌های جهاد کشاورزی ساوه گفت: برداشت زيتون از سطح 700 هکتار باغات بارده اين محصول در این شهرستان آغاز شد.
 
علیرضا ارباب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، افزود: میزان پیش‌‌بینی برداشت زیتون پس از گذشت 6 سال از سرمازدگی باغات این شهرستان در سال 86 ، در سال جاری به ازای هر هکتار یک تن است که در مجموع امسال 700 تن زیتون در ساوه تولید و روانه بازار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه ارقام زیتون تولیدی این شهرستان شامل ارقام روغنی، زرد، مانزالنیا و کنسروالی است، گفت: بیشترین سطح زیر کشت زیتون به تولید رقم زرد اختصاص یافته است که بیشترین برداشت مربوط به این نوع زیتون خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه برداشت زیتون در ساوه تا یک‌ماه دیگر ادامه دارد، خاطر نشان کرد: شهرستان ساوه رتبه نخست تولید نهال زیتون استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.
 
وی بیان كرد: زیتون ساوه با توجه به شرایط آب و هوایی یكی از مرغوب زیتون های كشور است كه دارای مقدار بالایی از اسیدهای چرب مفید است.
 
وی با اشاره به اینکه زیتون تولیدی ساوه علاوه بر تامین نیاز شهرستان به شهرهای دیگر نیز عرضه می شود، اظهار کرد: قیمت این محصول طی دو سال گذشته جهش خوبی پیدا کرده و همین علت موجب نگاه بیشتر باغداران و تولید کنندگان زیتون از لحاظ اصلاح و رسیدگی بیشتر به این باغات شده است.
 
ارباب با اشاره به اینکه زیتون تولیدی این شهرستان به طور متوسط هر کیلو سه هزار تومان به فروش می رسد، خاطر نشان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در برخی باغات از دیگر عوامل ترغیب باغداران با توجه به افزایش قیمت این محصول شده است.
 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group