شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
سی امین جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان ساوه با محوریت تغییر کاربری کتابخانه عمومی علامه عسگری از فضای سبز به فرهنگی، ایجاد کتابخانه مشارکتی، تعیین رابط فرهنگی ادارات و مدارس و ایجاد فضای سبز کتابخانه عمومی ولیعصر(عج) برگزار شد.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، معاون استاندار و فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه در این جلسه با اشاره به اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: فرهنگ سازی در حوزه کتابخوانی موجب ارتقای سطح مطالعه و گسترش مولفه هاي فرهنگي در جامعه می شود.
 
احمد آزاد کتاب را مهمترین ابزار در ارتقای فرهنگ عمومی دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و یکی از مولفه های رشد و ترقی جامعه کتاب و کتابخوانی است و لازمه پیشرفت جوامع ترویج فرهنگ مطالعه است.
 
وی ادامه داد: ساخت کتابخانه به تنهایی موجب توسعه مطالعه و افزایش سطح فرهنگ و دانش مردم جامعه نمی شود بلکه مشارکت تمامی مسوولان و مدیران در این امر ضروری است.
 
وی تصریح کرد: شهرستان ساوه به لحاظ ویژگی مهاجرپذیر بودن و وجود فرهنگ های متفاوت، روز به روز در حال توسعه است و این مولفه می طلبد تا شاخص برنامه های فرهنگی در این شهرستان ارتقا یابد.
 
فرماندار ساوه در ادامه خواستار مشارکت خیرین و نیکوکاران در توسعه فضای کتابخانه های شهرستان شد و خاطر نشان کرد: در این میان لازم است زمینه فرهنگی را طوری فراهم کرد که مردم نسبت به کتابخوانی رغبت پیدا کنند و لازمه این کار برنامه ریزی دقیق و راهبردی است.
 
به گزارش ایسنا، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ساوه نیز به ارائه گزارش فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه كتابخانه هاي عمومي شهرستان و مشكلات موجود پرداخت.
 
امیر رحیمی بازدید از کتابخانه های شهرستان ، بازدید از کتابخانه روستای ستق و ایجاد مقدمات اولیه به جهت راه اندازی مجدد آن پس از حدود 3 سال که هیچگونه فعالیتی نداشته است، تعمیر و راه اندازی کتابخانه سیار (خاور) پس از 10 الی 12 سال که هیچ فعالتی نداشته است، راه اندازی کتابخانه نابینایان و جذب عضو و زدن لیبل به خط بریل بر روی کتاب‌ها، شرکت در جلسه شورای فرهنگی روستا و اعلام آمادگی برای ایجاد کتابخانه مشارکتی در روستاهای طرازناهید و یل آباد، پیگیری‌های لازم برای راه اندازی کتابخانه مشارکتی در شهرصنعتی کاوه، پیگیری‌های لازم برای برگزاری جلسات انجمن شهر نوبران و غرق آباد از جمله اقدامات انجام شده در دو ماه اخیر بوده است.
 
احداث کتابخانه مشارکتی در شهرصنعتی کاوه ، برگزاری جلسه انجمن کتابخانه ها در بخش های مرکزی و نوبران شهرستان، تعمیر و راه اندازی خاور کتابخانه سیار ، تغییر کاربری کتابخانه عمومی علامه عسگری و برگزاری جلسه ای مشترک با اعضاء شورای شهر غرق آباد و نوبران، شورای فرهنگی و امام جمعه جهت ترویج فرهنگ مطالعه در شهرهای غرق آباد و نوبران از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group