يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

نماینده‌ی ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نسبت به برخی مسائل در جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، شهلا میرگلوبیات در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروزمجلس شورای اسلامی گفت: جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، برگزار شد و تعداد زیادی از وزراء‌ رای اعتماد گرفتند،انشاء‌الله همه‌ی آنها از فرصت طلایی و کوتاهی که دارند و با توجه به اصرار و تلاش زیادی که برای کسب این موقعیت داشتند در جهت حرکت برای رفع مشکلات مردم گام های موثر و بزرگی بردارند.

وی ادامه داد: بنده نقدی بر جلسات رای اعتماد دارم، در این جلسات باید به صورت تخصصی برنامه‌های وزرا بررسی می‌شد که در مواردی اینگونه نبود و گاها مسائلی مطرح شد که قابل اثبات نبود و یا اثبات نشده بود.

این نماینده‌ی مجلس خاطر نشان کرد: نقد بعدی اینکه تعریف و تمجید و شعرخوانی راجع به کسی که هنوز کارش را شروع نکرده و عملکردش نامشخص است، در یک مجلس وزین و تخصصی قابل پذیرش نیست، همچنین نقد باید به صورت محتوایی مستند و مستدل صورت می‌گرفت و دفاع نیز در همین مسیر انجام می‌شد که متاسفانه این اتفاق در اکثر موارد نیفتاد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه انتقاد خود به جلسات رای اعتماد گفت: بسیاری از افرادی که به عنوان مخالف ثبت نام کرده بودند موافق صحبت کردند که این برخلاف آیین نامه بود و در فرهنگ سیاسی توسعه یافته و عقلانیت سیاسی این مساله قابل قبول نیست و هیات رئیسه نیز جلوی آن را نگرفت.

میرگلوبیات، همچنین بیان کرد: انتقاد پنجم من این است که در اوایل شکل گیری قدرت‌های دولتی، مخالف‌ها ، موافق می‌شوند و در اواخر دولت‌ها، موافق‌ها به مخالف تبدیل می‌شوند و در این حوزه نیز معمولا حقوق ملت درنظر گرفته نمی‌شود اما ما قسم خوردیم که از حقوق ملت دفاع کنیم، همچنین باید بجای تخریب شخصیت و بداخلاقی فکر و الگوی حاکم بر ذهنیت یک فرد نقد شود، در غیر این صورت نتیجه عکس خواهد داشت که امید دارم در رای اعتماد به سه وزیر بعدی این مسائل رعایت شود.

نماینده‌ی ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در پایان به برخی مسائل و مشکلات حوزه‌ی انتخابیه خود همچون کمبود آب کشاورزی و واگذاری معادن اشاره کرد و رسیدگی به آنها را خواستار شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group