يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: در ستاد طرح توسعه بخش کشاورزی شهرستان ساوه 212 طرح کشاورزی و دامپروری مصوب و اجرا شده است.
 
حسن شریفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی با اشاره به این که از آغاز فعالیت ستاد توسعه بخش کشاورزی 400 طرح به بانک معرفی شده است، گفت : این طرح ها شامل دامپروری، احداث باغ و گلخانه، خوراک دام و طیور بوده است.
 
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها 253 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به مجریان پرداخت شده است.
 
شریفی بیان کرد: با اجرای طرح های بخش کشاورزی برای 400 نفر اشتغال ایجاد می شود که در کاهش بیکاری و توسعه و پیشرفت این شهرستان موثر خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: هم اکنون 30 فقره پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل این شهرستان معرفی شده اند.
 
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ساوه در بخش دیگری از این گفت و گو خواستار تسریع در راه اندازی پایانه صادرات انار در این شهرستان به منظور توسعه و ساماندهی صادرات این محصول با برند این شهرستان با هدف کوتاه شدن دست دلالان و جلوگیری از فساد انار و سود بیشتر برای باغداران شد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: عملیات ساخت این پایانه سال گذشته آغاز شده و هم اکنون عملیات تسطیح، دیوارکشی و تامین آب آن انجام شده است.
 
شریفی با اشاره به اینکه این پایانه توسط بخش خصوصی احداث می شود، گفت: پایانه صادرات انار ساوه در زمینی به مساحت 20 هکتار شامل سالن اداری، سردخانه نگهداری میوه، خط سورتینگ، بسته بندی و حمل و نقل داخلی و خارجی است که احداث آن علاوه بر کاهش هزینه های باغداران در ایجاد فرصت های شغلی نیز تاثیر گذار است.
 
وی نگهداری انار در مدت زمان بیشتر به منظور جلوگیری از فاسد شدن آن را از مهمترین مزایای احداث این پایانه برشمرد و خاطرنشان کرد: سالانه حدود 200 هزار تن انار در این شهرستان به دستان توانمند باغداران تولید می شود.
 
شریفی خاطر نشان کرد: شهرستان ساوه بزرگ ترین تولید کننده انار کشور است که محصول تولیدی آن شهرت جهانی دارد.
 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group