يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024
همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی احداث ساختمان اداری امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان زرندیه با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل هلال احمر استان مرکزی، امامان جمعه شهرهای پرندک زاویه، فرماندار زرندیه و جمعی از مسوولان محلی در این شهرستان آغاز شد.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در این مراسم در سخنانی گفت: احداث ساختمان اداری و امدادی در شهرستان زرندیه عامل مهمی در کاهش خسارات ناشی از تلفات بلایای طبیعی و تصادفات جاده ای است.
 
شهلا میرگلوبیات افزود: يكي از دغدغه ها و اولویت های شهرستان پيگيري ساخت ساختمان اداري و چارت سازماني جمعيت هلال احمر شهرستان زرندیه بوده است که به حول و قوه الهی با وجود اینکه مقدمات کار از قبل انجام شده بود در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر کشور و اخذ بودجه ای به همین منظور توانستیم امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث این مرکز باشیم.
 
وی اضافه کرد: در سال جاری مجوز ساخت دو شعبه هلال احمر در کشور صادر شد که با پیگیری های صورت گرفته یکی از آنها در زرندیه احداث می شود.
 
وی اظهار کرد: شرایط جغرافیایی شهرستان های ساوه و زرندیه و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور و تردد بیش از صدها هزار خودرو به صورت روزانه از این دو شهرستان ضرورت اهتمام جدی دستگاه های خدمات رسان به ویژه هلال احمر در امدادرسانی به حوادث و سوانح جاده ای را دوچندان می کند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم همچنین از صدور مجوز ایجاد انبار دارویی و تجهیزات در زمان بحران خبر داد و گفت: از آنجاکه این شهرستان به عنوان معین استان تهران است احداث این انبار چند منظوره به عنوان پشتیبان معین تهران محسوب شده و افتتاح آن کمک شایانی در زمان بحران و نیازهای دیگرخواهد کرد.
 
نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به اجرای طرح های مختلف در شهرستان زرندیه گفت: اختصاص 8 میلیارد ریال در هفته جاری به منظور ادامه احداث بیمارستان امام رضا(ع) این شهرستان و نیز 7 میلیارد ریال جهت تکمیل زمین چمن شهر مامونیه از جمله طرح هایی است که عملیات اجرایی آنان دنبال می شود.
 
میرگلوبیات احداث مرکز اداری اداره ورزش و جوانان شهرستان زرندیه، اخذ مجوز درمانگاه شبانه روزی شهر زاویه و روستای دوزج، پیگیری به منظور تامین اعتبار احداث سد علیشار از دیگر پروژه هایی که در حال انجام است و می رود تا این شهرستان را به جایگاه واقعی خود برساند.
 
به گزارش ایسنا مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی هایی که شهرستان زرندیه به عنوان پیشانی استان مرکزی از آن برخوردار است، گفت: به منظور مقابله با حوادث گوناگون انسانی و طبیعی ایجاد ساختاری منسجم برای دخالت موثر در امداد و نجات و در مواقع بحران امری ضروری است.
 
مرتضی سلیمی از ایجاد اماکن آموزشی و امدادی به عنوان مهمترین هدف جمعیت هلال احمر یاد کرد و افزود:تلاش و خدمت برای تعالی بشر ماموریت اصلی جمعیت هلال احمر است و بر همین اساس است که فعالیت های خود را در سراسر استان برنامه ریزی می کنیم.
 
وی ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر یکی از نهادهای مردمی و خیریه‌ای و همچنین خدمتگزار به نیازمندان و مستمندان است و خدمات آن از ارزشی‌ترین فعالیت‌های جوامع اسلامی به شمار می‌آید.
 
وی با بیان اینکه جمعيت هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران در چند سال اخير جزو پنج کشور برتر دنيا در امدادرساني حوادث مختلف بوده است، گفت: اجراي طرح ها و پروژه‌هاي عمراني و خريد تجهيزات پيشرفته دلیلی بر این ادعاست.
 
وي افزود: جمعيت هلال‌احمر استان مركزي نيز همسو با سياست‌گذاري‌هاي کشوري در چند سال اخير توانسته است توانمندي‌هايش را در عرصه‌هاي مختلف به نمايش بگذارد و با صلابت و قدرت در ارايه خدمات به مردم در صحنه حاضر باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز اداری و امدادی این جمعیت در شهرستان زرندیه گفت:فاز نخست شعبه جمعیت هلال احمر زرندیه شامل مرکز اداری و امدادی در زمینی به مساحت 700 مترمربع با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال احداث می شود.
 
وی با بیان اینکه از این میزان سه میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و 9 میلیارد ریال از منابع داخلی این جمعیت تامین خواهد شد، اظهار کرد: فاز اول این مرکز امدادی با دارا بودن بخشها و امکانات امدادی مطلوب در مدت زمان کمتر از یک سال احداث می شود و عملیات اجرایی فاز دوم نیز که شامل انبار مرکز دارویی پس از آن احداث خواهد شد.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با تقدیر از تلاش ها و پیگیری های نماینده مردم ساوه و زرندیه و حمایت های فرماندار شهرستان، اضافه کرد: در این مرکز سالن اداری، سالن امدادی، اتاق کنفرانس امدادی، مرکز ارتباطات و کنترل امداد و نجات پیش بینی شده است.
 
به گزارش ایسنا فرماندار زرندیه نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه زيرساخت‌هاي توسعه طي چند سال گذشته در اين شهرستان فراهم شده است و با انجام طرح های زیر بنایی این شهرستان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.
 
علی رضا هدایتی افزود: توجه به نیازهای شهرستان و برطرف کردن مشکلات عمرانی که در مسیر رشد آبادانی و توسعه آن وجود دارد از مهمترین اموری است که باید به آن پرداخت.
 
وی ادامه داد:تعامل مسوولان اجرایی شهرستان و پیگیری های قابل تقدیر نماینده مردم ساوه و زرندیه در سطح ملی همراه با خدمتی جهاد گونه موجب پیشرفت و رشد بیش از پیش منطقه و توسعه و عمران و آبادی این شهرستان شده است. و
 
ی تصریح کرد: گوی سبقت ربودن براي خدمت گزاري به مردم در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در راس برنامه مسوولان این شهرستان قرار دارد و تمام مسوولان با وحدت و يكپارچگي در راستاي توسعه همه جانبه شهرستان حركت مي كنند.
 
فرماندار زرندیه در پایان از نماینده مردم ساوه و زرندیه و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خواست تا با توجه به ضرورت ساخت این مرکز امدادی، در زمینه اختصاص اعتبار برای تسریع در ساخت و تکمیل این ساختمان همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group