شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
رییس شبکه بهداشت و درمان ساوه گفت: بیمارستان های شهرستان ساوه از نظر تجهیزات درمانی در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

 
دکتر حبیب الله رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی افزود : بیمارستان شهید مدرس ساوه دارای 4 متخصص قلب است که به صورت شبانه روزی به مردم ارائه خدمت می کنند.
 
وی ادامه داد: در مهرماه سال گذشته اولین جراح مغز و اعصاب در این شهرستان شروع به کار کرد و مهرماه سال جاری نیز دومین جراح آغاز به کار می کند.
 
وی با اشاره به طولانی بودن صف انتظار پزشک گفت: همه‌ی مردم شهر را نمی توان زیرپوشش بیمارستان های دولتی قرار داد و این بیمارستان ها برای قشر آسیب پذیر جامعه با توجه به هزینه کم پیش بینی شده است .
 
وی با بیان اینکه باید مردم به مراکز درمانی خصوصی هم مراجعه کنند، افزود : در شهرستان ساوه متخصص و مطب به تعداد کافی وجود دارد.
 
رضایی در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرک جدیدالتاسیس علوی ساوه با بیان اینکه شهرک علوی مربوط به طرح های مسکن مهر است گفت: با توجه به مصوبه دولت، احداث زیرساخت بر عهده راه و شهرسازی است و زمین این شهرک با کاربری درمانی پیش بینی شده، نقشه آن آماده شده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی ساخت این زمین آغاز می شود.
 
وی در خصوص اعزام بیماران این شهر به مراکز درمانی شهرهای دیگر اضافه کرد: اگر بیماری باید به مراکز درمانی مجهزتر اعزام شود با پیگیری و هماهنگی ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی استان با بیمارستان های استان و استان های همجوار ، بیمار از بیمارستان مبدا به بیمارستان مقصد اعزام می شود.
 
وی افزود:پیش از این، بیماران اورژانسی به شهرستان اراک اعزام می شدند که مردم از طولانی بودن مسافت راه در مقایسه با تهران گلایه داشتند.
 
وی تصریح کرد: با پیگیری نماینده مردم ساوه و زرندیه و اخذ مجوز تاسیس دانشکده علوم پزشکی در شهرستان ساوه از این پس، بیمارستان های تهران ملزم به پذیرش بیماران اورژانسی و اعزامی شهرستان هستند.
 
رضایی خاطر نشان کرد: شهرستان ساوه دارای دو بیمارستان دولتی ، یک بیمارستان وابسته به سازمان تامین اجتماعی و یک بیمارستان خصوصی با 400 تخت است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group