شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

بخشدار بخش مرکزی ساوه گفت: منتخبین شوراهای اسلامی در روستاها پاسخ رای اعتماد مردم را با خدمت رسانی بی منت بدهند.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، احمد پرهیزکار در کارگاه یک روزه آموزشی منتخبین دوره چهارم شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی ساوه که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد با اشاره به خلق حماسه سیاسی توسط ملت ایران در خردادماه سال جاری افزود: مردم انقلابی روستاهای بخش مرکزی شهرستان ساوه با میزان مشارکت 78 درصدی در انتخابات حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری را خلق کردند که از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

 

وی اضافه کرد: مردم با حضور پرشور خود در انتخابات این پیام را به دشمنان ابلاغ کردند که این نظام پابرجاست و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند به آن ضربه بزند.

 

پرهیزگار ادامه داد: منتخبین مردم در شوراهای اسلامی روستاها باید برای خدمتگزاری به مردم گوی سبقت را از یکدیگر ربوده و پاسخ اعتماد مردم را با عملکرد مثبت خویش بدهند.

 

وی با اشاره به اینکه جایگاه شوراها در نظام اسلامی جایگاه بسیار ارزشمندی است، افزود: به برکت انقلاب اسلامی ملت ایران از خدمات ارزشمند شوراها بهره مند می شوند.

 

بخشدار بخش مرکزی ساوه با اشاره به برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: این کارگاه آموزشی در راستای آگاهی دهی به منتخبین شوراها به منظور اجرای مطلوب وظایف قانونی مطابق با ضوابط و وظایف تعیین شده برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: آشنایی با وظایف قانونی شوراها، نحوه انتخاب دهیاران، بیان و تشریح مسایل فنی و مالی و نیز معاملاتی که جنبه تذکری و یادآوری دارد از مهمترین مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی است.

 

پرهیزگار همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در روستاهای بخش مرکزی گفت: در بخش مرکزی ساوه 295 داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای این بخش شدند که در کل 149 نفر منتخب عضویت در شوراها شده و از این تعداد 90 نفر منتخب عهده دار خدمتگزاری در شوراهای اسلامی این روستاها شدند.

 

پرهیزکار با بیان اینکه 93 روستا در بخش مرکزی ساوه وجود دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز 40 دهیار در روستای بخش مرکزی ساوه مشغول خدمت رسانی هستند که براساس ضوابط جدید در انتخاب دهیار از نظر جمعیتی تعداد دهیاران این بخش در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

 

در این کارگاه سه تن از کارشناس مسوولان استانداری مرکزی به بیان وظایف قانونی منتخبین شوراهای اسلامی پرداخته و به سوالات حاضرین پاسخ دادند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group