شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

خون پاک شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به دست عوامل گروه طالبان باعث شده تا به حرمت این روز، خبرنگاران صاحب اسم و رسم و یاد شوند؛ اما تنها و تنها در حد ثبت در تقویم رسمی کشور!

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، شاید باور کردنی نباشد انتشار اخبار در رسانه ها و مطبوعات کشور حاصل تلاش مجاهدانه بیش از هشت هزار نفر خبرنگار و فعال رسانه ای است که در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تلاش می کنند.

 

 آری 17 مرداد ماه، روز همه اصحاب رسانه است، روز خبرنگاران،  گزارشگران، عکاسان خبری و همه آنهایی که حق‌گویی را آموزش دیده اند و به نسل های بعدی هدیه می دهند و با صداقت و واقع نمایی در مقابله با هیاهوی رسانه های معاند ایستادگی کرده و جریان سازی خبری می کنند.

 

بعضی اوقات با مشاهده اینهمه تلاش ایثارگونه با خود می اندیشم که آیا من نیز یک خبرنگارم؟ خبرنگار نیستم؟ اگر خبرنگارم رسالتی بر دوش دارم و آیا بر رسالت خویش واقفم؟ از نگاه اساتید و عالمان رسانه ای خبرنگار منعکس کننده رویدادها و اخبار یک جامعه است و چون نورافکنی بر فراز آن جامعه نور افشانی می کند و این نور افشانی و آگاهی بخشی به پیشرفت همه جانبه و توسعه پایدار جامعه کمک شایانی می کند. این تاثیر گذاری تا آن حد است که امروزه و فناوری های نوین علمی با انعکاس لحظه به لحظه توسط اخبار در سراسر دنیا متجلی و مطرح می شوند و براین اساس مقوله رسانه و خبر را رکن چهارم دموکراسی می نامند.

 

قلم خبرنگاران زمینه ساز تغییر و تحولات یک جامعه است، حال که این قلم تا این حد تقدس دارد لازم است که از صاحب قلم که همان خبرنگار است حمایت شود وحمایت از خبرنگار صرفا درشعار دادن و برگزاری جشن روز خبرنگار خلاصه نمی شود بلکه باید در عمل انجام شود.

 

در روز خبرنگار حال و هوا و جو خبرنگاری همه را فرا می گیرد. آنچنانکه آمار خبرنگاران به یکباره فزونی می یابد و حتی کسانی که تا به امروز یک خط خبر ننوشته اند در کسوت خبرنگار ظاهر شده و مورد تجلیل قرار می گیرند به طور مثال خبرنگاران استان مرکزی از حدود 500 نفر اعلام شده به اداره کل ارشاد استان جهت تجلیل، پس از روز خبرنگار به یکباره کاهش ملاحظه ای یافته و به کمتر از 100 نفر می رسند!

 

اینگونه می شود که شأن خبرنگاران با سابقه و رنج دیده و سختی کشیده به خاطر وجود عده ای خبرنگارنما! زیر سوال می رود و این پدیده زشتی است که نباید اجازه داد 17 مردادماه روز خبرنگار را مخدوش کند.

 

در این بین اول مدیران رسانه باید خودشان شأن رسانه و مقام خبرنگار را حفظ کنند و از ارسال نام افرادی که تجلیل از آنها ظلم به خبرنگار است خودداری کنند و ثانیا نهاد متولی خبرنگاران و رسانه ها نیز باید از تجلیل و تائید اینگونه افراد اجتناب کنند با اینکه این بایدها سالهاست تکرار شده و مورد توجه قرار نگرفته است اما چنانچه مورد بی اعتنایی قرار گیرد بسیار خسارت بار خواهد بود.

 

علی فرقانی خبرنگار ایسنا استان مرکزی

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group