شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

خیرین ساوه در حمایت از زندانیان این شهرستان 120 میلیون تومان کمک کردند.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه در مراسم جشن حمایت از خانواده زندانیان نیازمند شهرستان ساوه که با حضور جمعی از مسوولان و خیرین این شهرستان در محل زندان ساوه برگزار شد اظهار داشت: حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده‌های زندانیان توسط خیران که از طریق انجمن حمایت از زندانیان ارائه می شود موجب کاهش خطرات و آسیب های اجتماعی و اخلاقی خانواده‌های زندانیان می‌شود.

 

حجت الله درودگر افزود: انجمن حمايت از زندانيان ضمن تقويت رويکرد اصل شخصي بودن مجازات‌ها، تلاش مي‌کند تا آسيب‌هاي ناشي از حبس را در خانواده ها کاهش دهد و این مهم قطعا با حمایت افراد خیر و نیکوکار محقق خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه حمایت از آسیب‌دیدگان جامعه در دین مبین اسلام و آموزه های دینی ما بسیار سفارش شده و مردم نیکوکار این شهرستان نیز برای برطرف شدن مشکلات گرفتاران در بند و خانواده‌های آنها همواره پیشگام هستند تصریح کرد: حمايت از این قشر آسيب ديده موجب کاهش صدمات وارده به خانواده و جامعه می شود.

 

درودگر اظهار کرد: آگاه‌سازي و آموزش همگاني مردم نسبت به همكاري آنان جهت حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان بسیار ضروری است.

 

دادستان ساوه با اشاره به اینکه حمایت از زندانیان و خانوارهای آنان از طریق مشارکت خیرین و با منبع درآمد انجمن انجام می‌شود، افزود: راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای آوه و تاسیس فروشگاه‌هایی در زندان از جمله منابع درآمدی این انجمن است که در سال گذشته بیش از دو میلیارد ریال درآمد داشته است.

 

وی با اشاره به کمک‌های این انجمن به خانواده‌های زندانیان، افزود: در حال حاضر 110 خانواده زندانی تحت پوشش این انجمن هستند که توزیع سبد کالا در تمامی مناسبت‌ها، کمک نقدی و عیدی از جمله این کمک‌هاست.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان ساوه تصریح کرد: خانواده‌هاي زندانيان مجرم نيستند و کمک به آنان مصداق باقيات صالحات است که از توسعه جرم به واسطه آسيب‌هاي ناشي از نبود سرپرست در کانون خانواده جلوگيري مي‌کند.

 

درودگر هدف از برگزاری جشن حمایت از زندانیان در زندان ساوه را آشنایی مسوولان و خیرین با فضای داخل زندان و مشاهده شرایط زندانیان از نزدیک بیان کرد.

 

به گزارش ایسنا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه نیز در این مراسم گفت: چنین تشکیلاتی در سراسر دنیا بر اساس حس نوع دوستی و به منظور حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام حسن صلاحی افزود: کمک به دیگران با هدف کاهش تهدیدات اجتماعی موجب ایجاد جامعه‌ای با نشاط می‌شود و دین مبین اسلام بر شادی آفرینی تاکید دارد و ادخال سرور در قلب مومنین و ایجاد خوشحالی از دستورات دین مبین اسلام و در فرهنگ ما نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که می فرماید "اگر مسلمانی به امور مسلمین اهتمام نداشته باشد مسلمان نیست"، خاطر نشان کرد: مشارکت بر تامین نیازهای افراد نیازمند به ویژه خانواده زندانیان که به دلایلی از نداشتن سرپرست رنج می‌برند به منظور جلوگیری از وقوع جرم‌های دیگر ضروری و مورد تاکید اسلام است.

 

در این مراسم 120میلیون تومان کمک نقدی در حمایت از زندانیان این شهرستان جمع‌آوری شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group