شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: رشد 23 درصدی بودجه شهرستان ساوه از برکات ارتقای فرمانداری این شهرستان به عنوان فرمانداری ویژه است.

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، احمد آزاد در جلسه شورای ادرای شهرستان ویژه ساوه که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد در سخنانی افزود: سهم شهرستان ساوه از اعتبارات توزیع شده شهرستانی 160 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته که برابر با 130 میلیارد ریال بوده در حدود 23.2 درصد رشد داشته است.
 
وی با اشاره به اینکه این رقم بودجه در بین 266 طرح و پروژه توزیع می‌شود، گفت: با وجود محدودیت در اعتبارات، اولویت‌بندی پروژه‌ها بسیار مهم و در بین پروژه‌‌ها توجه به اولویت‌ها در کل شهرستان با نظر اعضای کمیته برنامه ریزی انجام می‌شود.
 
آزاد با اشاره به اینکه سیاست اصلی در تقسیم بودجه شهرستان اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، تصریح کرد: مدیران شهرستان باید با مدیریت منابع اعتباری شهرستان و پیگیری‌های مستمر، کنترل و نظارت بر پروژه‌ها، تلاش خود را برای افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های در حال اجرا به کار گیرند.
 
وی در ادامه ویژگی مهاجرپذیر بودن ساوه را زمینه‌ای برای ایجاد نقاط حاشیه‌نشین در این شهرستان بیان کرد و افزود: به منظور برطرف شدن مشکلات حاشیه‌نشینی در این شهرستان طرح تفضیلی این شهر انجام شده و مراحل پایانی را طی می کند و پس از مطرح شدن این طرح در کمیسیون ماده پنج استان، خدمات‌رسانی به نقاط حاشیه‌نشین تسریع می‌یابد.
 
فرماندار ساوه همچنین با اشاره به ارتقای شهرداری ساوه از رتبه 9 به رتبه 10گفت: افزایش جمعیت، توسعه شهر و نیز بودجه‌های عمرانی از دلایل ارتقای این رتبه است که موجب ارتقای شهرداری این شهر به دو منطقه می‌شود.
 
آزاد خاطر نشان کرد: با دو منطقه‌ای شدن شاهد افزایش خدمات به شهروندان خواهیم بود که امید است با آغاز بکار فعالیت شورای چهارم شاهد انتخاب شهردارانی توانمند در سطح شهرستان باشیم.
 
به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز در این جلسه در سخنانی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات و خلق حماسه سیاسی پشتیبانی مردم از ولایت فقیه و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت.
 
حجت‌الاسلام سیدحسین تقوی افزود: انتخابات 24 خرداد نشان از صداقت و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد که با مشارکت و همدلی مردم محقق شد.
 
وی اضافه کرد: ملت ایران حماسه سیاسی را محقق کردند و اکنون زمان خلق حماسه اقتصادی است که تحقق این مهم با همکاری مجلس و دولت امکان پذیر است.
 
وی با اشاره به عوامل مادی حماسه اقتصادی گفت: استفاده از منابع داخلی، نیروی کار، بهره روی، صرفه جویی، جلوگیری از احتکار و نبود سرمایه در دست افراد خاص از عوامل مادی تحقق حماسه اقتصادی است.
 
وی ایمان، دستگیری از فقرا و نیازمندان، شکر نعمت‌های الهی، استغفار و توبه و توجه به عدالت در جامعه ، جلوگیری از فساد و آلودگی را از عوامل معنوی تحقق حماسه اقتصادی دانست.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group