شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: دولت آینده ظرفیت‌های کشور را در توسعه فرهنگ قرآنی شناسایی و ارزیابی کند.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، شهلا میرگلوبیات در مراسم محفل انس با قرآن کریم شهر آوه از توابع شهرستان ساوه افزود: توسعه فرهنگ قرآنی یکی از مهمترین اولویت‌هایی است که دولت آینده در حوزه فرهنگی باید مد نظر قرار دهد که موجب حمایت و تقویت فعالان عرصه قرآنی می‌شود.

 

وی ادامه داد: قاريان و حافظان قرآن نزد پيامبر اسلام(ص)، و اميرمؤمنان عليه‌السلام جايگاهي والا داشتند و مورد احترام و تشويق مادي و معنوي آن بزرگان قرار مي‌گرفتند؛ مسوولان ما نیز با تأسی از سیره آن بزرگواران سیاست‌های تشویقی و حمایتی را در خصوص علاقمندان به قرآن کریم در نظر بگیرند که موجب پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

 

وی تصریح کرد: افتخار ما این است که در کشوری با حاکمیت نظام اسلامی و قانون اساسی منطبق بر قرآن و اسلام زندگی می‌کنیم و اگر همگان به دستورات کلام وحی به درستی عمل کنیم مشکلاتمان برطرف خواهد شد. وی تنها راه نجات جامعه بشری و رسیدن به قرب الهی را الهام گرفتن از آموزه‌های قرآنی دانست و گفت: با توسل به قرآن کریم و تمسک به اهل بیت (ع) می‌توانیم به اهداف مورد نظر و پیش بینی شده انقلاب اسلامی برسیم.

 

نماینده مردم ساوه و زرندیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان از شریف‌ترین ماه‌های سال و ماه مغفرت و بندگی در پیشگاه خدای تعالی است.

 

وی اضافه کرد: ماه مبارک رمضان ماه الفت و انس با خدا و معجزه پیامبر اعظم (ص) یعنی قرآن کریم است و باید در اين ماه که بهار قرآن است بيشتر با قرآن مأنوس شويم.

 

میرگلوبیات خاطرنشان کرد: فضای معنوی و قرآنی خوبی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه حاکم شده و برنامه‌های بسیاری در این حوزه اجرا می‌شود و انتظار می‌رود شاهد توسعه و تعمیق روزافزون آن باشیم.

 

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز گفت: دین مبین اسلام با نزول قرآن کریم بر قلب پیامبر اکرم (ص) استوار شد و پاسداری و عمل به دستورات آن وظیفه ماست.

 

حسین محمودی‌فر هدف از برگزاری محفل انس با قرآن را توسعه و ترویج قرآن و آشنایی با مفاهیم و معارف آن دانست و اظهار کرد: برگزاری محفل انس با کتاب الهی درمناسبت‌های مختلف به ویژه ماه مبارک رمضان تأثیر مطلوبی در گرایش قشر جوان و نوجوان به این کتاب آسمانی و ارزش‌های اسلامی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه افراد جامعه به ویژه نسل جوان باید فرهنگ قرآنی را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند، افزود: مسوولان فرهنگی نیز وظیفه فراهم کردن زمینه برای ترویج این فرهنگ در جامعه را برعهده دارند.

 

محمودی‌فر تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعدد و متنوع فرهنگی و قرآنی در سطح شهرستان پیش بینی و اجرا می‌شود تا مشتاقان کلام وحی از این فیض معنوی در بهار قرآن بهره‌مند شوند.

 

در این مراسم که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه و با همکاری کانون فرهنگی شهدای مسجد جامع شهر آوه برگزار شده بود، حاج احمد دباغ استاد بین‌المللی و حافظ قرآن کریم به همراه فرزندش در محفل انس با قرآن در مسجد جامع شهر آوه از توابع شهرستان ساوه به قرائت کلام الله مجید پرداختند و به سوالات دینی حاضران پاسخ دادند.

 

حاج احمد دباغ و فرزندش با سفر به چندین کشور اسلامی تاکنون مقام‌های برتر قرآنی را در عرصه‌های بین‌المللی کسب کرده‌اند.

 

در این مراسم امام جمعه ساوه، معاون استاندار و فرماندار ساوه و تنی چند از مسوولان محلی حضور داشتند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group