شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه از تامین زمین 100 هکتاری برای احداث شهرک بازیافت دراین شهر خبر داد.
 
رضا یزدی  افزود: با پیگیری های صورت گرفته و با دستور استاندار مرکزی و مساعدت ادارات کل استان و شهرستان زمین شهرک بازیافت سازمان مدیریت پسماند ساوه از 20 هکتار به 100 هکتار افزایش یافت.
 
وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای این 100 هکتار زمین پیش بینی شده است، بیان کرد: کارخانه خط پردازش و تولید کود ورمی کمپوست، کارخانه پردازش و استحصال پسماندهای ساختمانی، کارخانه‌های جانبی و صنایع تبدیلی جهت تبدیل و بازیافت مواد بازیافت و در نهایت ایجاد لندفیل بهداشتی برای دفن سایر پسماندهای غیر قابل استفاده از جمله برنامه هایی است که در نظر گرفته شده است.
 
یزدی با بیان تغییر نام مرکز دفن اصولی زباله های شهر ساوه به شهرک بازیافت گفت: این اقدام با مصوبه کارگروه پسماند سازمان مدیریت پسماند صورت گرفته است و این شهرک پیش از این رتبه برتر جشن پایان دفن غیر اصولی پسماند را در شهرستان ساوه کسب کرده است.
 
وی بیان کرد: با توسعه شهرک بازیافت در آینده‌ای نزدیک، کارخانه خط پردازش احداث شده و بیش از 70 درصد زباله های شهری بازیافت یا تبدیل به کود آلی می شوند.
 
یزدی خاطر نشان کرد: تجمیع صنایع تبدیلی شهرستان از دیگر برنامه هایی است که در برنامه‌های آینده شهرک بازیافت پیش بینی شده است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group