شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

همزمان با ایام میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، مدیر حوزه های علمیه برادران و خواهران استان، امام جمعه غرق آباد، فرماندار ساوه و جمعی از مسوولان و مردم این شهر پروژه احداث حوزه علمیه خواهران حضرت صدیقه طاهره (س) شهر غرق آباد از توابع بخش نوبران شهرستان ساوه کلنگ زنی شد.

 

 

 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در مراسم کلنگ زنی این پروژه فرهنگی در سخنانی گفت: تربیت نیروی انسانی متعهد و شایسته مهمترین اولویت است که خیر دنیا و آخرت را به همراه دارد.

 

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: رسالت حوزه های علمیه تربیت نیروی انسانی شایسته است که در این میان ضرورت احداث و توسعه حوزه های علمیه خواهران بیشتر از برادران احساس می شود.

 

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا زمینه تحصیل خواهران در علوم حوزوی بیشتر شود، اظهار کرد: خواهران طلبه تربيت كنندگان مردان بزرگی همچون امام راحل، شهید بهشتی، استاد مطهری و دیگر علما هستند.

 

وی با اشاره به استقبال قابل توجه خواهران متدين از حوزه های علميه افزود: افزایش چشمگیر میزان ثبت نام خواهران در حوزه های علمیه نشانگر اهمیت ویژه مباحث ديني در ميان بانوان است.

 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به ظرفیت بالای استان مرکزی در خصوص طلبه پروری و توسعه مدارس علمیه اظهار کرد: توسعه فضاهاي آموزشي حوزوي از ضروريات فرهنگي جامعه است که با مشارکت خیرین در حوزه علوم دینی و نیز مساعدت مسوولان میسر می شود.

 

به گزارش ایسنا امام جمعه غرق آباد نیز در این مراسم گفت: حوزه های علمیه بهترین مکان برای پرورش و تربیت صحیح انسان هستند و جامعه ما برای بقای اسلام نیاز به عالمانی آگاه و پاسخگو در خصوص مسایل دینی دارد.

 

 حجت الاسلام علی جنتی نیا افزود: احداث حوزه های علمیه و مشارکت افراد خیر در خصوص ساخت مراکز دینی و نیز افزایش طلاب نشان از توجه مردم به جایگاه حوزه و روحانیت دارد.

 

وی بیان کرد: مردم ولایی شهر غرق آباد و بخش نوبران از فرهنگ دینی بالایی برخوردار هستند و می طلبد تا مراکز دینی و حوزه های علمیه در این منطقه احداث شود.

 

امام جمعه غرق آباد خواستار تسریع در احداث حوزه علمیه خواهران این شهر شد و افزود: به منظور احداث هرچه سريع‌تر اين حوزه علميه نيازمند مساعدت استانداري مركزي و مديريت حوزه هاي علميه خواهران هستیم.

 

حوزه علمیه خواهران حضرت صدیقه طاهره (س) شهر غرق آباد در زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع در منطقه فدک‌الزهراء (س) این شهر که زمین آن اهدای خیرنیکوکار مرحوم ابراهیمی است با اعتبار اولیه ای بالغ بر یک میلیارد تومان توسط خیرین و مدیریت حوزه علمیه قم احداث خواهد شد.

 

شهر غرق آباد در 45 کیلومتری شهرستان ساوه قرار دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group