شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024
همزمان با هفته سلامت همایش بهداشت با محوریت فشار خون را جدی بگیریم برای آموزش امدادگران جهت کنترل فشار خون در زمان حادثه و تصادفات برگزار شد.
 
 در این همایش رییس مرکز بهداشت ساوه امدادگران را با مواردی همچون کنترل فشار خون، استرس، غذاهایی که به حادثه دیده باید داده شود آشنا و درخصوص نحوه حمل و نقل حادثه دیده مباحثی را مطرح کرد.
 
رضا نظری گفت: برای این اینکه خون در اعضای بدن جاری شود و مواد غذایی را به اعضای مختلف بدن برساند نیاز به نیرویی دارد که خون را به گردش در آورد. این نیرو فشار خون نامیده می شود و مولد آن قلب است. وی در خصوص عوامل بروز فشار خون بالا گفت: بر اساس تحقیقات، عواملی مانند سیگار کشیدن، داشتن اضافه وزن و نداشتن فعالیت فیزیکی، رژیم غذایی پر نمک، مصرف مشروبات الکلی، استرس و اضطراب، سن بالا، عوامل ژنتیکی و سابقه خانوادگی در افزایش فشار خون نقش دارند.
 
وی اظهار کرد: متاسفانه در بیشتر اوقات، فشار خون بالا هیچ علامت و نشانه ای از خود نشان نمی دهد . در حقیقت یک سوم از کسانی که به افزایش فشار خون مبتلا هستند از بیماری شان هیچ اطلاعی ندارند.
 
نظری تصریح کرد: اگر فشار خون به طور ناگهانی بالا برود علائمی مانند سردرد شدید، سرگیجه، مشکلات بینایی، درد قفسه سینه و تنفس سخت ممکن است بروز کند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group