يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

بخشدار بخش مرکزی ساوه در نشستی عملکرد بخشداری مرکزی و دهیاری‌های این بخش را در سال 91 تبیین کرد.

 

 

احمد پرهیزکار در جمع خبرنگاران با بیان مشخصات جغرافیایی و منطقه‌ای بخش مرکزی ساوه گفت: این بخش دارای بیش از 90روستا و چهار دهستان و دارای نزدیک به 36 هزار نفر جمعیت است.

 

وی با بیان اینکه جمعیت روستاهای این بخش نسبت به سر شماری سال1385 به میزان 26 روستا افزایش داشته است، افزود: تعداد دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس روستاهای این بخش چهار هزار و 380 نفر است.

 

وی با بیان اینکه بخش مرکزی ساوه در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس شهداء، جانبازان و آزادگان گرانقدری را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، افزود: از جمله این شهدا می توان به فرماندهان شهید، سردار شهید یعقوبی، سردار شهید ندیری و... اشاره کرد.

 

وی همچنین با بیان اینکه 23 روحانی مقیم روستاهای بخش هستند، اظهار کرد: 85 درصد جمعیت بخش با سواد هستند.

 

وی اظهار کرد: این بخش دارای 24 خانه بهداشت روستایی و7 مرکز بهداشتی درمانی روستایی بوده و از نظر بهداشتی و درمانی به لحاظ موقعیت و نزدیکی به شهر از وضعیت نسبتاً مطلوبی برخوردار است. روستاهای بخش دارای52مسجد، 25حسینیه، 6خانه عالم هستند و 32 هیئت مذهبی ثبت شده در روستاها فعالیت دارند.

 

بخشدار بخش مرکزی تصریح کرد: 40روستا از روستاهای بخش دارای دهیاری و سه روستای بزرگ آوه، یل آباد و طراز ناهید در این بخش دارای جمعیت قابل توجهی هستند که روستاهای یل آباد وآوه در شرف شهر شدن هستند.

 

وی با بیان اینکه اجرای پروژه های بیابان زدایی در بیش از 32 هزار هکتاردر قالب کشت گیاه آتروسیکپیپلکس و بوته کاری در دهستان طراز ناهید انجام شده است، افزود: بخش مرکزی ساوه از موقعیت ویژه ای در استان در زمینه کشاورزی، دامداری، دامپروری و باغداری برخوردار است و70 درصد باغات شهرستان در بخش مرکزی شهرستان واقع است.

 

وی گفت: این بخش بیش از 45 هزار هکتار اراضی زراعی و بیش از 6 هزار و 500 هکتار باغات و مزارع صیفی جات را در خود جای داده است و واحدهای گلخانه ای و دامپروری روستای آوه فعالیت قابل توجهی دارند به طوریکه حدود تقریبی بیش از 20هزار رأس دام سنگین و 97 واحد گلخانه ای در اراضی روستای آوه فعالیت دارند.

 

بخشدار مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این بخش گفت: به غیر از اقدامات و فعالیت ادارات وسازمان‌ها واعتبارات آنها، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی وعنایت ویژه مسوولین، اقدامات خوبی از جمله اجرای پروژه عمرانی معابر از محل اعتبارات دهیاری‌ها انجام شده است که می‌توان از جمله آنها به اجرای پروژه های مختلف عمرانی معابر در 32 روستای بخش اشاره کرد.

 

وی اجرای پروژه‌های آسفالت معابر در 14 روستای بخش مرکزی به میزان 100 هزار متر مربع، اجرای پروژه های جدول گذاری در 19 روستا به طول 27 هزار متر و اجرای پروژه های تسطیح و شن ریزی در 25 روستا به میزان 201 هزار متر مربع و تکمیل چهار ساختمان دهیاری در مجموع با صرف اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات دهیاری ها را از جمله این پروژه ها دانست.

 

پرهیزکار بازدید از روستاهای بخش در راستای نظارت بر پروژه های عمرانی و حضور بین مردم و شوراها در جهت پیگیری مسایل و مشکلات آنان، شرکت در جلسات اداری و سازمان ها در موضوعات مرتبط با امور روستا و صدور پروانه های ساختمانی خارج از حریم روستاها و شهرها و همچنین تشکیل جلسات در بخشداری را از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد.

 

وی تقویت برنامه های فرهنگی و ورزشی در روستاها، تعیین تکلیف اماکن بلااستفاده، اخذ عوارض افاغنه ساکن در بخش، تقویت شرکت تعاونی دهیاری ها، فعال کردن پست بانک های روستایی و ... را نیز به عنوان بخش دیگری از اقدامات انجام شده اعلام کرد.

 

بخشدار بخش مرکزی ساوه خاطر نشان کرد: اقدامات انجام شده با وجود عدم تناسب حجم و کیفیت و کمیت کار با شرایط و امکانات مالی و پرسنلی بخشداری صورت گرفته است .

 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group