شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024
معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: دهیاران سفیران دولت در مناطق روستایی هستند.
 
احمد آزاد در همایش دهیاران بخش مرکزی ساوه در سخنانی افزود: دهیاران در کنار شوراهای اسلامی روستاها نقش مشارکتی را در توسعه روستاها و برطرف کردن نیازهای آنان بر عهده دارند.

وی با تاکید برتعامل بین دهیاران و شوراهای روستاها در خدمت به روستائیان اظهار کرد: در کنار این تعامل و همبستگی دهیاران باید از اجرای مصوبات غیر کارشناسی و غیر منطقی و نیز طرح های غیر ضروری خودداری کرده و با نظر کارشناسی و نیز بکار گیری از اهرم بازدارنده از عملیاتی شدن آن حمایت نکنند.
 
وی بیان کرد: در عمل به منویات مقام معظم رهبری باید اتحاد و رفاقت را بیشتر کنیم و نیز تقوا، صبر و صمیمیت با یکدیگر را تقویت کنیم تا هم بتوانیم در مسوولیت خویش موفق باشیم و هم روحیه خدمت به مردم را ارتقا بخشیم.
 
فرماندار با توصیه به پرهیز از کار صرفا اداری و انجام مکاتبات غیر ضروری گفت: استفاده از چنین شیوه ای خدمت رسانی به مردم را با کندی پیش می برد بلکه باید با تلاش مضاعف و حضور در بین مردم و بررسی از نزدیک نیازهای روستائیان موجبات رضایتمندی خدای تعالی و مردم را فراهم کنیم.
 
وی تصریح کرد: تهیه طرح ها و پیشنهادهای عملی در توسعه روستاها ،تشویق و ترغیب روستاییان به انجام اقدامات لازم در جهت رعایت سیاست های دولت و مشاركت و همكاری با شورا در جهت پیگیری اجرای طرح های عمرانی اختصاص یافته به روستاها از دیگر وظایف دهیاران است.
 
آزاد با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و نیز انتخابات سال آینده خاطر نشان کرد: آماده سازی روستاها برای استقبال از گردشگران نوروزی و نیز فراهم آوردن و تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به عنوان دو فعالیت شاخص دهیاران در این مقطع زمانی است.
 
به گزارش ایسنا بخشدار بخش مرکزی نیز در سخنانی گفت: در سالجاری حدود 40 میلیارد ریال اعتبار برای روستاهای بخش مرکزی ساوه به منظور انجام عملیات اجرایی پروژه های عمرانی و خدماتی بخش مصرف می شود.
 
احمد پرهیزکار افزود: به منظور انجام خدمات بهینه برای روستائیان ضمن انجام 69 بازدید در هشت ماهه گذشته از روستاهای بخش و بررسی نیازها و مشکلات آنان با بکار گیری دو ناظر فنی به همراه ناظران فنی بخشداری به روند انجام پروژه ها در روستاها شتاب دو چندان بخشیده شده است.
 
بخشدار مرکزی ساوه همچنین با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی در جامعه خواستار توجه بیشتر در خصوص امور فرهنگی و سلامت نوجوانان و جوانان روستاها در راستای تقویت برنامه های فرهنگی و ورزشی شد.
 
رئیس شورای بخش مرکزی نیز در سخنانی گفت: تلاش مضاعف ، پرهیز از اعمال سلایق شخصی و نیز تعامل بیشتر، به خدمت رسانی برای بهترین اقشار جامعه که روستائیان هستند شتاب می بخشد.
 
علی بهاری فرد خواستار همکاری و حمایت هر چه بیشتر مسوولان شهرستان از دهیاران و شوراهای اسلامی شد و افزود: فعالیت بیشتر و تقویت شوراها و دهیاران موجب توسعه روز افزون روستاها می شود.
 
وی با اشاره به برخی مشکلات روستاهای بخش مرکزی خاطر نشان کرد: مشکل آب شرب برخی روستاها، کمبود آب کشاورزی، کمبود نهاده های کشاورزی و دامی، نداشتن تلفن ثابت در برخی روستاها، آنتن دهی نامناسب تلفن همراه و کندی در روند صدور اسناد مالکیت بخشی از مشکلات روستائیان است.
 
بهاری فرد در پایان خواستار انجام عملیات گازرسانی به تمامی روستاها شد و از سازمان اتوبوسرانی شهری ساوه نیز خواست تا نسبت به سرویس دهی به روستاهای بخش مرکزی اقدام کند.
 
این همایش با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه برگزار شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group