شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: دهیاران علاوه بر وظایف ذاتی خود در روستاها، وظیفه روشنگری در پیشبرد اهداف نظام اسلامی را به عهده دارند.

شهلا میرگلوبیات در همایش دهیاران بخش مرکزی ساوه افزود: اطلاع‌رسانی درخصوص خدمات و دستاوردهای انقلاب و نظام به روستاییان از دیگر رسالت های دهیاران است چرا که به برکت نظام اسلامی و تلاش مسوولان، شاهد زدوده شدن غبار محرومیت حتی در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور هستیم.
 
وی بیان کرد: روستاییان با وجود برخی کمبودها و مشکلات همواره حامی و پشتیبان ولایت فقیه و نظام بوده و هستند، که تجلی آن حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری بود.
 
وی توسعه روستاها و خدمات‌رسانی مطلوب به روستاییان را موجب پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور دانست و اظهار کرد: دهیاران باید نقش حاکمیتی خود را با توجه به شرایط و وضعیت روستاها به خوبی ایفا کنند و از دوباره کاری ها و تعریف پروژه های غیر کارشناسی شده که بار مالی مضاعف را تحمیل می کند اجتناب کنند.
 
نماینده مردم ساوه و زرندیه با انتقاد از هزینه کردن بودجه در کارهای غیر ضروری گفت: بودجه ای که مجلس مصوب می کند براساس سازو کارهای لازم در جهت توسعه متوازن شهرها و روستاهاست و نباید این بودجه که بیت المال است صرف کارهای غیر ضروری شود.
 
وی با تاکید بر تقویت اهرم نظارتی مجلس در اجرای مطلوب قوانین تصریح کرد: اگر هر دستگاهی وظیفه خویش را به نحو احسن انجام دهد نیاز به نظارت نبوده و اولا موجب رضایتمندی مردم و ثانیا موجب هدر نرفتن وقت نماینده مردم در کارهای جزئی می شود و نماینده مردم به وظیفه اصلی خود که قانونگذاری است می پردازد.
 
نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس همچنین از برطرف شدن مشکل بیمه روستائیان و شهرهای زیر 20 هزار نفر با مصوبه مجلس خبر داد و خاطر نشان کرد: این موضوع با اخذ مصوبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی و مقرر شد کمیته امداد حمایت درمانی خود را از مشمولان این مصوبه انجام دهد.
 
میرگلوبیات همچنین با اشاره به برخی مشکلات مردم در سال جاری گفت: سال 1391 توام شده بود با بروز برخی مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی و تورم که مردم به ویژه روستائیان و اقشار محروم را با زحمت روبرو کرد و امیدواریم با درایت صحیح و برنامه ریزی مناسب شاهد برطرف شدن مشکلات در سال آینده باشیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group