شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: رشد علمی و اشتغال موجب ایجاد امنیت پایدار در جامعه می‌شود.

احمد آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، پیرامون ضرورت تعامل صنعت و دانشگاه افزود: استفاده از طرح‌های تشویقی برای صنعت مشابه کشاورزی خصوصا در بحث گندم مورد توجه است و مدیران بخش صنعت باید از امکانات آزمایشگاهی و کارگاه‌های دانشگاه استفاده کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که به سمت و سویی حرکت کنیم که دانشگاه ناظر به نیاز جامعه و بازار کار باشد و افزود: باید در دانشگاه‌ها رشته‌های مورد نظر صنعت را مورد توجه قرار دهیم.

آزاد با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی جهت اشتغال جوانان دارای تحصیلات دانشگاهی گفت: فرمانداری شهرستان نیز از برقراری ارتباط توأم با صمیمیت بخش صنعت و دانشگاه حمایت کرده و از ارائه هرگونه خدمات و امکانات و پیگیری‌های دائم دریغ نخواهد کرد.

وی با تأکید بر اجرای طرح‌های پژوهشی در قالب پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد در حوزه خدمات مشاوره‌ای گفت: استفاده از آزمایشگاه‌های دانشگاه برای خدمات در صنعت و استفاده از خدمات آموزشی برای صنعت و همچنین تربیت جوانان در رشته‌های علمی- کاربردی، کاردان حرفه‌ای، فنی – حرفه‌ای و مهندسی فناوری ضروری است.

وی با اشاره به روند پیگیری امور داخلی دانشگاه‌ها، خواستار رسیدگی به امور دانشجویان، برگزاری جلسات توجیهی و آشنایی آنان با امکانات و توانمندی‌های شهر، توجه به امور رفاهی و امور خوابگاه‌های دانشجویی به‌منظور جلوگیری از تجمع‌های احتمالی دانشجویان و رسیدگی و حل مشکلات آنان شد.

وی با اشاره به اهمیت مکاتبات تلفنی خواستار رعایت اصول حفاظتی – آموزشی افرادی که پاسخگوی تماس‌های تلفنی هستند و عدم ارائه آمار و اطلاعات شفاهی و تلفنی به خارج از دانشگاه و برپایی کرسی‌های آزاد‌اندیشی با محتوای علمی و فرهنگی شد؛ به گونه‌ای که مشکلات دانشجویان را برطرف کند.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای رعایت اصول اخلاقی دانشجویان، نظارت بیشتر دانشگاه بر امور حمل‌ونقل و اتوبوسرانی، زمینه‌سازی و ارتباط علمی بین صنعت و دانشگاه توجه به پژوهش‌های لازم در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی خصوصا اقتصادی و اجتماعی، تعامل بیشتر مدیران صنایع با دانشگاه با وجود ۵۵ شرکت در شهر صنعتی کاوه، استفاده از اساتید در بخش صنعت، اولویت‌بندی پایان‌نامه با عناوین صنعت و کارگرمندی دانشجویان از مواردی است توجه به آن ضروری است. در این راستا باید راهکارهای اجرایی بین دانشگاه و مدیران بخش صنعت بررسی و اجرایی شود.

در پایان خاطرنشان کرد: اشتغال جوانان خصوصا دانشجویان و همچنین پرداختن به مباحث کشاورزی با توجه به موقعیت جغرافیایی ساوه وظیفه و مسوولیت مسوولان دانشگاه را دو چندان می کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group