شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

رئیس دادگستری ساوه گفت: مهمترین راهکار برای برگزاری انتخابات سالم، پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم انتخاباتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، حجت الاسلام احمد چراغی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تحقق منویات مقام معظم رهبری، فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم و افزایش اعتماد مردم از نتایج پیشگیری از جرایم انتخاباتی است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در شهرستان ساوه اظهار کرد: این ستاد با دستور مقام عالی دستگاه قضایی در سراسر کشور تشکیل و در شهرستان ساوه نیز اولین جلسه این ستاد با عضویت رئیس دادگستری، دادستان، فرماندار، فرماندهی سپاه، فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس اداره اطلاعات، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات و قضات رسیدگی کننده به تخلفات تشکیل شد.

وی اظهار کرد: تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگاه و دادسرا با حضور قضات توانمند و با تجربه و نیز آگاه به امور انتخاباتی و استفاده نکردن مسوولان و کارکنان از اموال عمومی و دولتی به نفع کاندیداها از مصوبات اولین جلسه این ستاد در شهرستان بود و تاکید شد که به هیچ عنوان از اموال عمومی استفاده نکنند.

این مقام قضایی با بیان اهداف شکل گیری این ستاد گفت: پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی، رسیدگی فوری و فوق العاده به جرایم انتخاباتی، رصد و پایش مستمر فعالیت های انتخاباتی، اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم و استفاده از طرفیت نهاد های مسوول برای اجرا و اعمال قوانین انتخابات، اطلاع رسانی به موقع و آگاه سازی مناسب مخاطبان مورد هدف از اهداف این ستاد است.

وی جامعه هدف در این ستاد را کاندیداها، ستادهای تبلیغاتی، مسوولان و مجریان برگزاری انتخابات و کلیه افرادی که به نوعی دست اندرکار انتخابات هستند ذکر کرد.

چراغی با بیان اینکه جرایم انتخاباتی شامل قبل از برگزاری، حین برگزاری و بعد از برگزاری انتخابات می شود، تصریح کرد: برگزاری پرشور و حضور حداکثری مردم و نیز برگزاری انتخابات سالم از تاکیدات مقام معظم رهبری است و در کنار انتظار مقام معظم رهبری دستگاه قضایی نیز براساس قانون مسوولیت پیشگیری از وقوع جرایم که وظیفه ذاتی دستگاه قضایی است را عهده دار است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group