شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ساوه برنامه های این سازمان را در هفته درختکاری اعلام کرد.

محمد شکروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی با اشاره به تاثیر درختکاری در رشد و توسعه اقتصادی جامعه گفت: درختان در واقع حکم ريه هاي يك شهر هستند و مانند يك كارخانه توليد اكسيژن عمل مي كنند.

وی با اشاره به اینکه با فرهنگ سازی درخصوص کاشت و نگهداری از درخت می توان شکوه و زیبایی طبیعت را به نظاره نشست، اظهار کرد: کاشت درخت و به تبع آن توسعه فضاي سبز موجب حفظ زیبایی شهرها می شود.

وی تصریح کرد: تلاش برای رسیدن به اهداف سازمان در افزایش سرانه فضای سبز این شهر از اولویت های کاری این مجموعه است چون معتقدیم وجود درختان در حفظ سلامت زیست محیطی شهر بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد و سازمان پارک‌ها و فضای سبز بستر مناسبی را برای توسعه فضای سبز در شهر ساوه فراهم کرده است.

شکروی با اشاره به نقش فضای سبز در توسعه شهرها بیان کرد: ایجاد فضای سبز و نگهداری آن به حفظ و افزایش زیبایی شهر کمک قابل توجهی خواهد کرد و با این کار شاهد شهری سر سبز و آباد خواهیم بود.

وی با اشاره به رشد قابل ملاحظه جمعيت و افزايش سطح شهر، تصریح کرد: سرانه فضاي سبز شهري ساوه براي هر نفر حدود 13 متر مربع است و وسعت فضاهاي سبز اين شهر دو ميليون و 675 متر مربع، شامل 61 پارک محله‌اي، 13 پارک اصلي و ساير فضاهاي سبز است که ميانگين سرانه فضاي سبز اين شهر با توجه به موقعيت جغرافيايي و اقليمي از ميانگين کشوري بيشتر است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ساوه از طرح توزيع نهال رايگان به مناسبت استقبال از بهار و هفته درختكاري با هدف تشويق و ترغيب شهروندان به كاشت و نگهداري فضاي سبز و منابع طبيعي توسط سه پايگاه توزيع نهال در این شهر خبر داد و گفت: پايگاه‌هاي توزيع نهال در بوستان‌هاي بسيج دو، بام ساوه و حاج بلوك، علاوه بر نهال، بروشورهاي آموزشي، كود و بذر گل در اختيار شهروندان قرار مي‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اين نهال‌ها شامل انواع كاج، زيتون، زيتون تلخ، ناروند و توت است، افزود: درختكاري نيازمند فرهنگ‌سازي است.

شکروی بازپیرایی درختان و انجام گلکاری در خیابان استاد مطهری، مراسم ویژه روز درختکاری در 15 اسفندماه در ورودی شهر با حضور مردم و مسوولان، غرص نهال در مجموعه پارک شهر با حضور دانش آموزان و نیز با حضور دانشجویان در دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری ساوه را از جمله برنامه های این سازمان در هفته درختکاری ذکر کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group