شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

به همت حوزه فرهنگی و روابط عمومی شهرداری ساوه و با مشارکت ادارات تبلیغات اسلامی و ورزش و جوانان مراسم تجلیل از برترین های جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و مسابقات ورزشی یادواره دهه مبارک فجر در سال ورزشی کانون امام علی (ع) شهرداری ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، معاون استاندار و فرماندار ساوه در این مراسم در سخنانی گفت: تلاوت قرآن در هر مکانی با خود خیر و برکت را به همراه دارد و موجب حضور فرشتگان الهی و دوری شیطان می شود.

احمد آزاد افزود: به برکت انقلاب اسلامی امروز در جای جای کشورمان شاهد برگزاری محافل و مجالس قرآنی هستیم و روز به روز اشتیاق فراگیری کلام وحی در بین نوجوانان و جوانان ما بیشتر می شود.

وی بیان کرد: سرافرازی و عزت نظام اسلامی به برکت قرآن کریم است و شهدای ما در راه حفظ و خدمت به قرآن جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی از قرآن کریم به عنوان کتاب انسان سازی یاد کرد و افزود: تربیت قرآنی موجب شد تا رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل زورگویی های دشمن متجاوز ایستادند و براساس همین تربیت قرآنی است که مردم با بصیرت ما با گذشت سه دهه از شکل گیری انقلاب همواره با حضور حماسی در تمامی عرصه ها مدافع انقلاب و ولایت فقیه هستند.

فرماندار ساوه گفت: هرچه داریم به برکت قرآن کریم است و باید در نهادینه کردن مفاهیم عمیق قرآنی و تعمیق آن در نسل‌های آینده تلاش مضاعف کرد.

وی پیشرفت های انقلاب و رشد و شکوفایی نخبگان در عرصه های گوناگون را مرهون تاسی به قرآن کریم دانست و خاطر نشان کرد: اگر فعالیت های قرآنی در شهرهای مهاجر پذیری همچون ساوه توسعه یابد یقینا موجب جلوگیری از بروز ناهنجاری های گوناگون در سطح جامعه شده و مشکلات برطرف می شود.

وی تجلیل از برترین های قرآنی در حوزه‌های مختلف را زیبنده جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: یکی از فعالیت های ارزشمند حوزه فرهنگی شهرداری ساوه علاوه بر توسعه فعالیت های فرهنگی که در سطح استان بی نظیر است تقویت برنامه های دینی و اعتقادی در بین شهروندان است که این اهتمام نیز به نوبه خود شایسته تقدیر است.

آزاد همچنین با توصیه به انجام ورزش در کنار فعالیت های قرآنی گفت: در قرآن کریم و آموزه های دینی ما توجه بسیاری به امر ورزش شده است و به فراگیری برخی رشته های ورزشی توصیه اکید شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساوه نیز گفت: توفیق آشنایی با کلام وحی امتیازی در زندگی انسان به وجود می آورد که بر همه امتیازات برتری دارد.

حجت الاسلام حسن صلاحی افزود: زندگی با قرآن انسان را از ارتکاب به گناه مصون می دارد و روح معنویت و رسیدن به قرب الهی را در بشر تقویت می کند.

وی با اشاره به توسعه فعالیت های قرآن در سطح شهرستان گفت: به منظور ترویج فرهنگ قرآنی بنا داریم انجمن خیرین قرآن کریم را در شهرستان راه اندازی کنیم تا ضمن به عضویت درآوردن خیرین و نیکوکاران در این انجمن بتوان به تقویت و احیای ارزش های قرآن کمک کرد.

صلاحی تصریح کرد: از بین 700 نفری که در مسابقات قرآنی ویژه کودک و نوجوان شرکت کردند 70 نفر موفق به کسب رتبه های برتر شد.

در این مراسم از برترین های قرآنی و ورزشی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group