شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

هفتمین مانور مدیریت بحران شرکت توزیع برق استان مرکزی به میزبانی شهرستان ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، معاون استاندار و فرماندار ساوه در مراسم افتتاحیه این مانور گفت: برگزاري مانورهاي مستمر و عملياتي در جهت آماده سازي هرچه بيشتر براي مواقع بحران امري ضروري است.

احمد آزاد افزود: ایجاد تعامل و وحدت بین مدیران، سازماندهی و کنترل صحیح، نظارت اصولی و انتقال تجارب از مولفه‌هایی است که در عملیاتی شدن چنین مانورهایی عینیت می یابد.

وی بیان کرد: مهمترین اصل در مدیریت بحران، پشتیبانی است که تحقق این امر موجب افزایش سرعت عمل می شود.

وی اظهار کرد: مهمترین راهکار در مقابله با بلایای طبیعی، علمی کردن برنامه‌ها و برنامه‌ریزی درست در مواجهه با این گونه بلایاست.

فرماندار ساوه تصریح کرد: با همدلی که بین ستاد مدیریت بحران شهرستان وجود دارد آمادگی‌های لازم برای مقابله با بحران های احتمالی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: این مانور با هدف کاهش تلفات برق، آمادگی برای مقابله با بحران‌های غیر مترقبه، بهینه‌سازی و افزایش سطح پایداری شبکه برق‌رسانی شهرستان ساوه برگزار شد.

داوود منصوری با اشاره به اینکه وقوع رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی در طبیعت اجتناب ناپذیر است، افزود: شبکه‌های برق‌رسانی نیز به دلیل شرایط آب و هوایی مانند گرم شدن و یا سرد شدن هوا در معرض آسیب‌های ناشی از این حوادث قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای چنین مانورهایی می‌توان برای مقابله با بحران‌های احتمالی آمادگی لازم را کسب کرد، افزود: این مانور به کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کم‌ترین حجم خاموشی، بیشترین میزان بهره وری در هنگام بحران حاصل شود.

منصوری تصریح کرد: در این مانور نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در مسیر، شبکه برق پیش بینی شده را اصلاح و بهینه سازی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مدیر توزیع برق ساوه نیز گفت: شرکت توزیع برق استان مرکزی در هر سال 4 مانور فصلی در نقاط مختلف استان انجام می دهد و هفتمین مانور این شرکت به منظور ارتقای توانمندی و سنجش نقاط ضعف و قوت پرسنل برگزار شد تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن شبکه پایداری را مجددا برقرار کنیم.

محمد مطهری افزود: هفتمین مانور مدیریت بحران شبکه های شرکت توزیع برق استان مرکزی در ساوه با حضور 24 اکیپ در قالب گروه‌های اجرایی شامل 96 نفر فنی و پشتیبانی با انجام رژه موتوری در مسیر جاده روستای الوسجرد به عباس آباد این شهرستان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: تبادل تجربیات همکاران در شهرهای مختلف استان، نزدیک شدن فرهنگ کاری و آشنا شدن با محیط‌های جغرافیایی و منطقه ای، افزایش توانمندی در شرایط بحران، افزایش بهره روی، امکان استفاده از تجهیزات بخش خصوصی و ادارات و افزایش ضریب پایداری شبکه توزیع از دستاوردهای این مانور است.

وی کاهش تلفات برق، تامین برق پایدار با قابلیت اطمینان بالا‌، کاهش خاموشی‌ها و اجرای دقیق قوانین ایمنی شبکه‌های توزیع برق در راستای جلب رضایت مشترکان را به عنوان مهمترین اهداف برگزاری این مانور ذکر کرد.

کار عملیاتی این مانور با رمز " يا فاطمه معصومه(س) " توسط فرماندار آغاز و ضمن انجام رژه موتوری، اكيپ‌هاي امدادي و خدماتي هر يك به وظايف از پيش تعيين شده بر اساس سناريوي مانور اقدام کردند.

اين مانور جهادي با هماهنگي شرکت توزيع برق استان مرکزي و با حضور پليس 110، اورژانس، هلال‌احمر، آتش نشاني، راهنمايي و رانندگي و با هماهنگي مخابرات، آبفا شهري، گاز و با مشارکت ديگر دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان ساوه برگزار شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group