شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تنها راهکار حل مشکلات معیشتی مردم، تحول در اقتصاد کشور است.
محسن رضایی در حاشیه سفر به شهرستان ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، با اشاره به اینکه ما در اقتصاد نیازمند یک ریل گذاری جدیدی هستیم، افزود: ریل قدیمی اقتصاد ایران متکی به فروش نفت بوده که آن هم توسط کشورهای غربی تحریم شده و در آمد قبلی که از نفت حاصل می‌شد، در حال حاضر بدست‌ نمی‌آید.
وی بیان کرد: از طرفی اقتصاد ایران، اقتصادی دولتی بوده که اقتصاد دولتی نیز در دنیا شکست خورده است بنابراین ما نیاز به ریل گذاری جدیدی در اقتصاد داریم و آن هم اداره امور اقتصادی کشور به دست مردم است.
وی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه دولتمردان در حوزه اقتصادی چاره اندیشی برای تولید و درآمد مردم است، تصریح کرد: در شرایط کنونی که نظام اسلامی در مقابل تحریم ها قرار گرفته، نمی توان با ریل قدیمی اقتصاد را مدیریت کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هنوز یک اقدام اساسی برای مردمی کردن اقتصاد در کشور ما آغاز نشده است، اظهار کرد: اگر بخواهیم این کار را در کشور آغاز کنیم باید اداره شهرها را به دست مردم دهیم و با استفاده از نخبگان هر شهر که اشراف کامل به اوضاع شهر خود داشته و دلسوز تر هم هستند و با تفویض اختیارات یک گام اساسی در این راستا برداشته ایم.
رضایی تصریح کرد: باید مسایل هر شهر در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، علم و فناوری به مردم سپرده شود و خود مردم بهتر می توانند شهرهای خود را اداره کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها موافقید؟ گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها کاری درست اما، باید در روش اجرای آن تغییر ایجاد شود چرا که هر چقدر به مردم پول پرداخت می شود تورم هم افزایش پیدا می کند بنابراین باید پولی که حساب مردم واریز می شود صرف سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و افزایش تولید شود؛ در عین حال همان پول با سودی بیشتری نصیب هر خانوار می شود.
رضایی با اشاره به اینکه با وجود پرداخت یارانه نقدی مردم توان خرید بالایی ندارند، افزود: لازم است به منظور جلوگیری از افزایش تورم، قانون هدفمندی یارانه ها به صورت صحیح و کارشناسی شده عملیاتی شود و مانع از حرکت ما به سمت خود تحریمی شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group