شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور گفت: در حال حاضر 29 هزار کیلومتر شبکه ریلی، آزادراهی، بزرگراه و راه اصلی در دست احداث داریم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، احمد صادقی در حاشیه بازدید از کنار گذر ساوه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: امسال یک سال طلایی برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و وزارت راه و شهرسازی در امور زیربنایی و توسعه حمل و نقل است.
وی بیان کرد: با طرح عظیم مهر ماندگار منابع اعتباری جدیدی توسط دولت تعریف شده و غیر از بودجه های عمومی و اعتباری، با فروش اوراق مشارکت بسیاری از پروژه ها به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: در سالجاری مبلغ دو هزار و 200 میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت و واگذاری سهام شرکت های دولتی با منابع اعتباری مناسب به منظور بهره برداری از این پروژه ها اختصاص یافته است.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تا قبل از دهه فجر، تعداد 18 پروژه راه اصلی و بزرگراه به طول 73 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 7603 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسیده و برای دهه فجر نیز در این حوزه هزارو 905 کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به سهم استان مرکزی از پروژه های دهه مبارک فجر گفت: در استان مرکزی نیز پروژه کنار گذر شمالی شهر اراک با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به بازدید خود از کنار گذر ساوه گفت: در جریان این بازدید که به همراه معاون پارلمانی وزیر و نماینده مردم ساوه و زرندیه و دیگر مسوولان صورت گرفت، مقرر شد از محل بودجه های عمومی و فروش اوراق مشارکت شاهد تسریع در عملیات اجرایی این کنار گذر باشیم.
وی با اشاره به اینکه کنارگذر ساوه درحال حاضر 10 تا 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: تاکنون پنج میلیارد تومان برای این پروژه مهم هزینه شده و 60 میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است که  در صورت تامین از طریق بودجه های عمومی و فروش اوراق مشارکت، ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به نقش تاثیر گذار این کنار گذر در روان سازی ترافیک گفت: احداث این کنار گذر نقش عمده ای در توزیع ترافیک چندین استان کشور دارد و از طرفی ترافیک سنگین شهرستان ساوه به عنوان شاهراه مواصلاتی کشور زندگی مردم این شهر را سخت و مختل کرده است و امیدواریم با برنامه ریزی های لازم قسمت عمده ای از این پروژه تا قبل از دولت دهم به بهره برداری برسد.
وی در خصوص استفاده نکردن از آسفالت در پروژه کنار گذر ساوه گفت: با مطالعات لازم قرار شد در این محور رویه های بتنی که پردوام و کم هزینه هستند جایگزین آسفالت گران و کم دوام شود. صادقی تصریح کرد: استفاده از بتن پیش از این در استان گلستان صورت گرفته است و پایلوت بعدی پروژه کنار گذر ساوه است که با راهنمایی های مشاور عملیاتی خواهد شد.
بازدید از پروژه کنار گذر ساوه و نیز پروژه های در دست احداث راه و شهرسازی و نیز پل روستای قره چای از برنامه های معاون وزیر راه و شهرسازی بود. در این بازدید معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم ساوه و زرندیه، معاون استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی و جمعی از مسوولان حضور داشتند.

معاون پارلماني و امور استانهاي وزارت راه وشهرسازي گفت: حجم کارهای وسیع در وزارت راه و شهرسازی قابل مقایسه با گذشته نیست.
علی رضا محفوظی در حاشیه بازدید از پروژه کنار گذر ساوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، افزود: در دولت های نهم و دهم برنامه ریزی های مهم و اساسی برای توسعه و گسترش شبکه های امور زیربنایی در حوزه وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.
وی با اشاره به پروژه کنار گذر ساوه گفت: این پروژه از پروژه های مهم در دست اجرای وزارت راه و شهرسازی است که در جریان این بازدید تصمیمات خوبی برای ادامه اجرای آن اتخاذ شد.
وی بهره برداری از پروژه کنار گذر ساوه را موجب کاهش بار ترافیکی در کریدور شرق به غرب کشور و نیز بالتبع آن کاهش سوانح و تصادفات جاده ای دانست. محفوظی بازدید از پروژه کنار گذر ساوه، بازدید از راه اصلی محور اراک – شازند، پروژه های در دست اجرای شهرهای اراک، شازند و توره و نیز تقاطع های غیر همسطح شهر اراک را از برنامه های سفر به استان مرکزی بیان کرد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group