يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف همایش تجلیل از واقفین، هیئت امنای امامزادگان و متولیان بقاع متبرکه ساوه برگزار شد.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ساوه در این مراسم گفت: وقف یک سنت حسنه و باقیات صالحه ای است که با برگزاری چنین برنامه هایی در صدد هستیم تا مردم بیشتر با اهمیت این عمل ماندگار اشنا شوند.
حجت الاسلام سیدمحمد باقر طباطبایی افزود: ترویج و توسعه فرهنگ وقف ، تبیین جایگاه وقف، تشویق واقفین و القای این تفکر که باید همه واقف باشیم از وظایف همه مردم به ویژه دست اندرکاران عرصه وقف است.
وی بیان کرد: تشویق واقفین و تلاشگران حوزه وقف و نیز خدمتگزاران آستان مقدس امامزادگان یکی از راهکاری ترویج فرهنگ وقف است که رویکرد اداره اوقاف شهرستان در این راستاست.
طباطبایی خاطر نشان کرد: 80 درصد موقوفات به منظور برگزاری روضه سید الشهداست و این نشان از ارادت مردم به اهل بیت (ع) دارد.
به گزارش ایسنا مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری مرکزی نیز در این مراسم گفت: امامزادگان از اماکن دینی و گردشگری هستند که مردم با حضور در این اماکن از آن ها بهره معنوی می برند.
حسن صفری افزود: بهترین کار در خدمت به امامزادگان بازسازی و مرمت ابنیه و توسعه آنان است که در این میان دولت توان حمایت لازم را نداشته و می طلبد تا خیرین و واقفین محترم در این کار ارزشمند مشارکت کنند.
یکی از اساتید حوزه نیز در این همایش با اشاره به حضور امامزادگان در ایران گفت: عواملی مانند ظلم حاکمان، حضور امام رضا (ع) در کشور ایران، قیام علیه حکام مزدور وقت که منجر به شکست فرزندان امامان شده بود و تشکیل حکومت علویات و شکل گیری تشیع در شمال ایران موجب شد تا امامزادگان به کشور ایران هجرت کنند.
حجت الاسلام سیدعلی اکبر طباطبایی افزود: با رحلت امامزادگان در ایران مزاری بر روی قبور مطهرشان بنا شد که منشا آثار و برکات فراوانی چه در گذشته و چه در حال است.
وی با اشاره به اینکه 33 پیغمبر و بیش از 10 هزار امامزاده در ایران مدفون هستند، اظهار کرد: مردم با زیارت آستان مقدس امامزادگان روح دینی خود را تقویت و موجب توسعه این اماکن می شوند.
طباطبایی زندگی مخفیانه امامزادگان، ناخوانا و مخدوش بودن آثار خطی بجا مانده از معرفی آنان و نیز نبود اطلاعات درستی از شخصیت و زندگی نامه امامزادگان موجب بروز اختلافات و مشکلاتی در شناسایی دقیق فرزندان امامان شده است.
در این مراسم که در امامزاده سید اسحاق (ع) ساوه برگزار شد از واقفین، هیئت امنای امامزادگان و متولیان بقاع متبرکه ساوه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group