يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

مدیر شبکه بهداشت و درمان ساوه گفت: میانگین حضور نیروهای اورژانس در محل حادثه در داخل شهر حدود 4.5 دقیقه و در ماموریت های جاده ای 10 دقیقه است.
حبیب اله رضایی افزود: بيماريها و حوادث اورژانس به مواردي اطلاق مي شود كه در صورت عدم ارائه به موقع اقدامات امدادي ـ درماني، منجر به صدمات عضوي و يا جاني و نيز مشكلات رواني بيمار مي‌شود.
وی آمادگي براي انجام ماموريت در هر لحظه از شيفت كاري، انجام ماموريتهاي اورژانسي با سرعت و دقت لازم و انتقال صحيح مصدومين و بيماران به اولين مركز درماني به صورت 24 ساعته، ‌پوشش حوادث جاده‌اي در جاده‌هاي مواصلاتي شهرستان و روستاهاي اطراف وانجام درمان سرپايي بيماران در صورت عدم نياز به انتقال بيمارستان را از وظایف اورژانس 115 برشمرد.
وی با اشاره به تقویت شبکه بهداشت و درمان شهرستان در سال جاری در راستای افزایش شاخص‌های بهداشتی و درمانی افزود: آغاز بکار دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید مدرس، راه اندازی سه تخت ICU شامل تخت، تشک مواج و مانیتورینگ ، خرید چهار دستگاه دیالیز و پیشرفت بیش از 70 درصدی ساختمان جدید اورژانس بیمارستان شهید مدرس با مشارکت خیرین حوزه سلامت دلیلی بر این ادعاست.
وی از انجام چهار هزار و 581 ماموریت در 9 ماه نخست سالجاری توسط مرکز حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد ماموریت دو هزار و 724 مورد ماموریت درون شهری، یک هزار و 100 مورد جاده ای و 757 مورد بین مراکز بوده است.
این مقام مسوول بیان کرد: در نتیجه انجام این مامویت ها 918 مصدوم جاده ای، 274 مصدوم جاده ای غیر تصادفی، 794 مصدوم شهری و یک هزار 225 بیمار غیر تصادفی در سطح شهر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
وی با اشاره به اینکه پرسنل اورژانس و فوریت‌های پزشکی نقش مهمی در تامین سلامت و کاهش تلفات دارند، تصریح کرد: در حال حاضرمرکز فوریت های پزشکی ساوه 6 پایگاه ، اتاق پیام و هشت دستگاه آمبولانس فعال دارد.
رضایی در بخش دیگری از این گفت و گو با انتقاد از مزاحمان تلفنی 115 گفت: سازمان‌های ارائه دهنده خدمات و فوریت‌ها همچون اورژانس، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و ... كه برای سریع تر رسیدن به محل حادثه نیز برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند با مشكلی به نام مزاحمان تلفنی مواجه هستند که لازم است در این خصوص فرهنگ سازی شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group