شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه گفت: گسترش فرهنگ وقف نیاز به تبلیغ، تشریح و بستر سازی دارد که در این میان رسانه های نقش بسزایی دارند.
حجت الاسلام سید محمد باقر طباطبایی  به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف (هفته آخر ماه صفر) افزود: وقف ریشه در فطرت و فرهنگ نوع دوستی انسان ها دارد و به فرموده مقام معظم رهبری احسانی ماندگار است که برکاتش همیشه جاری و ساری خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه واقفان کسانی اند که روحیه نیکوکاری و احسان را در خود ارتقا داده اند، بیان کرد: فرهنگ وقف باید از کودکی به انسان ها آموزش داده شود تا اینکه به نوعی همه واقف باشیم.
وی شناسایی نیازهای جدید و سوق دادن واقفان به نیازهای روز جامعه را به عنوان بخشی از رسالت های سازمان اوقاف دانست و اظهار کرد: فرهنگ سازی و برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی می‌تواند به سرعت بخشیدن به این امر کمک کند.
این مقام مسوول تصریح کرد: گره گشایی از مشکل هم نوعان خود با اختصاص بخشی از اموال به دیگران از جمله ارزش های اجتماعی و فرهنگی است که به آن سنت حسنه وقف گفته می شود.
وی با بیان اینکه وقف از نمادها و عناصر مهم فرهنگ عالی جامعه اسلامی و ارزش های دینی است، اظهار کرد: سنت حسنه وقف پشتوانه ای مهم برای حفظ ارزش های دینی و آموزه های اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان ساوه دارای 66 بقعه متبرکه و497 موقوفه است که این موقوفات بر دو هزار رقبه تقسیم می شود، تصریح کرد: جمع‌آوری نذورات و هدایای امامزاده‌ها، اماکن متبرکه و مصرف آن در خود امامزاده‌ها طبق خواسته مردم ، حفظ و حراست از موقوفات و عمل به نیات واقف و پرداختن به امور فرهنگی به عنوان بخشی از اهدف اصلی اداره اوقاف و امور خیریه است.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به برنامه های هفته وقف در این شهرستان گفت: برپایی نمایشگاه هفته وقف با عنوان " همه واقف باشیم" در امامزاده سید ابورضا(ع) و سید اسحاق (ع)، گردهمایی هیئت های مذهبی در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) در امامزادگان شهرستان، غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه، همایش تجلیل از خادمان و هیئت امنای امامزادگان، قرائت زیارت حضرت رسول (ص) در روز رحلت پیامبر(ص)، قرائت دعای پر فیض کمیل و ندبه در تمامی بقاع متبرکه و برگزاری محفل انس با قرآن در امامزاده سید اسحاق (ع) از جمله برنامه های این هفته در شهرستان ساوه است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group