شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

"یلدای ما بوی مهدی می دهد" و این عبارتی است که از شب یلدای سال 1366 به بعد رزمندگان گردان ولی عصر (عج) شهرستان ساوه همه ساله به بهانه فرا رسیدن سالگر شهادت فرمانده رشید این گردان به یکدیگر یادآوری می کنند و در سالهای اخیر نیز همه ساله در شب یلدا از طریق تلفن های همراه خود این عبارت را دریافت می کنند تا در طولانی ترین شب سال نیز عطر و بوی شهادت خانه هایشان را معطر کند و با یاد شهدا و فرمانده شجاع این گردان شب را سپری کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، سردار شهید مهدی ناصری سال 1341 در يك خانواده مذهبي در شهرستان ساوه پا به عرصه وجود گذاشت. پس از اخذ مدرك ديپلم به خيل جهادگران سازندگي پيوست، با شروع جنگ در كسوت سبزپوشان توحيد درآمد و در جبهه‌هاي نور عليه ظلمت، روشني ها را در نورديد. در عمليات مختلف، از جمله رمضان، بيت المقدس، والفجر مقدماتي، والفجرهاي 1، 2 ، 3 ، 4 ، 8 ، خيبر و بدر، كربلاي 4 و 5 حضور يافت و با پذيرش مسووليت‌هاي خطيري همچون فرماندهي گردان ولي عصر (عج) ، قائم مقامي فرماندهي سپاه ساوه و ... كارداني و پشتكار خويش را در خدمت و دفاع آرمانهاي مقدس و معنوي اثبات کرد و سرانجام در شب یلدای سال 1366 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شلمچه فتلگاه آن شهيد، عطر خون و حماسه او را هنوز در مشام خويش دارد و نقطه نقطه خاک مقدس ایران بزرگ یاد او و برادرش هادی را که قبل از او در راه دفاع از کشور ومکتبش جاوید الاثر شد، فراموش نخواهند کرد.
وصیتنامه سردار شهید مهدی ناصری
بسم الله الرحمن الرحیم
ان الله اشتری من المومنین باموالهم و انفسهم بان لهم الجنه.
در این لحظات حساس که لشکریان اسلام ، می روند تا با دادن جان خویش از آرمانهای الهی و میهن خود پاسداری کنند ، وصیت نامه خویش را آغاز می کنم . شب هنگام است ؛‌ در میعادگاه عاشقان حسین ، همه در حال وداعند ، این آخرین دیدار است ؛ کوله بر دوش و آماده رزم ، منتظر طلوع فجر ... در دست بسیجیان ، اسلحه بر زمین افتاده شهدایمان است و در دلهاشان نور ایمان ، می توان نور خدا را بر جبینهاشان دید ... این خیل مشتاق ، گویی به سراغ معشوق خود می روند، این گونه که آرام و قرار ندارند... گاهی اوقات فکر می کنم که باید روزی هزاران هزار بار ، شکرالهی را به جای آورد که در چنین موقعیتی زنده هستم و می توانم در راه حق جهاد کنم و جان ناقابل خود را – که امانتی بیش نیست – در راه قرآن و اسلام فدا نمایم.
ای جوانان عزیز ! ای امت قهرمان ! فرصت ها را غنیمت بشمارید و راه شهدای عزیز را ادامه دهید که تنها مایه عزت ما ، همین جهاد در راه خداست. مبادا که از امام دست بردارید ؛ او بود که اسلام را نجات داد.
و شما ای پدر و مادر عزیزم! بدانید که من آگاهانه به این راه ، قدم گذاشتم و می خواهم – اگر خدا قبول کند – همچون حضرت « علی اکبر (ع) » در کربلای ایران، خونم ریخته شود ... اگر خداوند ، توفیق شهادت را نصیبم کرد، شما صبور و بردبار باشید که خداوند صابران را دوست دارد و خدای را شاکر باشید ،که امانت الهی را باز پس داده اید.
و شما برادران و خواهرانم ! امیدوارم که شما نیز همیشه موفق و موید بوده باشید و راهی را بروید که رضای خداوند در آن است.
روحش شاد و یادش گرامی

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group