شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

به همت روابط عمومی و حوزه فرهنگی شهرداری ساوه جلسه هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد با مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و مدیران شهرداری ساوه در نمازخانه شهرداری این شهر برگزار شد.
رئیس شورای اسلامی شهر ساوه در این مراسم گفت: سازمان های مردم نهاد سازمانهایی هستند که نه وابسته به دولت هستند و نه اثری از دلبستگی آنها به دولت است.
رضا دربان افزود: سازمانهای مردم نهادهمانند شوراهای اسلامی شهرها یک تشکل مردمی بوده و برگزیدگان مردم هستند و ارتباط و تعامل این دو در حل مشکلات مردم بسیار تاثیرگذار است.
وی بیان کرد: وجود سازمان های مردم نهاد یکی از مهم ترین نیازهای جامعه امروزی است و در شهرستان ساوه به تناسب جمعیتی آن از آمار قابل قبول و رشد خوبی در تشکیل این نوع تشکل ها برخوردار هستیم.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه سازمان‌های مردم نهاد اجتماعی و نقش تاثیر گذار آنها در روند اجرای مطلوبتر اهداف و برنامه های فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان سرمایه های غنی اجتماعی بسترهای مطلوب فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستند که با استفاده از پتانسیل ها و توانمندیها ی آنها می توان در تحقق برنامه های مورد نظر موفق بود.
به گزارش ایسنا، دبیر شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: سازمانهای مردم نهاد نقش مهمی در راستای رسیدن مدیریت شهری به اهداف خود دارند و بخوبی می توانند درتوسعه و آبادانی شهر مشارکت کنند.
ناصر رحیمی افزود: شوراها تجلی گاه اراده مردم هستند و شکل گیری این نهاد اجتماعی براساس اراده مردم صورت گرفته که لازم است با نهادهای مرتبط مردمی مانند تشکل های مردم نهاد ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.
وی اظهار کرد: تعامل سمن ها با شورای شهر و شهرداری نوید توسعه و آبادانی بیش از بیش را برای شهر به ارمغان می آورد.
به گزارش ایسنا، شهردار ساوه نیز در این مراسم گفت: مشارکت سمن ها در مدیریت شهری موجب توسعه روز افزون جامعه می گردد.
داود فرداد از سازمان های مردم نهاد به عنوان یکی از مهم ترین نیازهای عصر حاضر یاد کرد و افزود: از آنجائیکه این سازمانهای برخاسته از بطن مردم هستند لذا به خوبی مسایل و مشکلات مدیریت شهری را درک کرده و برای آن نیز راهکار خواهند داشت از این رو تعامل آنان با مجموعه شهرداری و شورای شهر موجب خدمت رسانی بهینه به شهروندان می شود.
وی با اشاره به اینکه سپردن امورشهری به سمن ها نیازمند یک کار تخصصی است، اظهار کرد: سمن ها برای تداوم فعالیت خود باید درآمد زایی داشته باشند که بخشی از درآمد آنان را می توان با مشارکت در فعالیتهای شهری تامین کرد.
شهردار ساوه خواستار بروز توانمندی سازمان های مردم نهاد به عنوان حلقه واسطه دولت و مردم برای انعکاس فعالیتهای مردمی شد و تصریح کرد: عدم معرفی صحیح سمن ها به مردم آنها را در انجام مطلوب رسالت خویش با چالش مواجه می کند که پیشنهاد می گردد با مشارکت شهرداری ضمن برپایی نمایشگاههایی در مراکز تفریحی و ایجاد غرفه هایی در سطح شهر ضمن اطلاع رسانی دقیق از حوزه فعالیتی خود بستر مشارکت هر چه بیشتر مردم را فراهم کنید.
فرداد ضمن آمادگی کامل شهرداری ساوه در حمایت از سمن ها مطابق ضوابط و مقررات و نیز در حد توان خاطر نشان کرد: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری ساوه از تمامی طرح ها و ایده های سازمانهای مردم نهاد استقبال نموده و در خصوص واگذاری دفاتر فعالیت سمن ها و نیز برخورداری از امکانات مجموعه شهرداری به کمال میل از سازمانهای مردم نهاد حمایت خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، نماینده سازمانهای مردم نهاد ساوه در هیئت نظارت نیز گفت: سازمانهای مردم نهاد تشکلهایی مرتبط با آموزشهای شهروندی و نیز آموزش همگانی هستند.
محمدرضا یاوری افزود: تجربه نشان داده است ورود مردم برای مبارزه با هر مشکل و مسئله اجتماعی تاثیر گذار بوده و فلسفه وجود سازمان های مردم نهاد نیز حضور و دخالت مردم برای کاستن از مشکلات مردم و جامعه به عنوان یک تشکل غیردولتی و غیر سیاسی است.
وی با بیان اینکه از ظرفیت و توانمندی سازمانهای مردم نهاد در مدیریت شهری به خوبی استفاده نمی شود، افزود: وجود متخصصان و نیز افراد تحصیل کرده و نخبه در سمن ها این تشکل های مردمی را به یک مجموعه توانمند در اداره امور شهری تبدیل کرده است که لازم است مسوولان شهرستان این پتانسیل بالقوه را بالفعل تبدیل کنند.
وی اظهار کرد: واگذاری برنامه های مدیریت شهری به سمن ها موجب توسعه پایدار شهری می شود و انجام آموزش های گروهی و اصلاح آسیب های اجتماعی نیز آرامش شهر و نشاط شهروندی را به همراه دارد.
یاوری خواستار واگذاری برخی امور شهری شامل امور پیمانکاری شهرداری،ارائه مهارتهای زندگی و آموزش اصول شهروندی به سمن ها شد و خاطر نشان کرد: برخورداری از امکانات تفریحی و ورزشی شهرداری، بهره مندی ازتبلیغات شهری ، تداوم برگزاری نشست ها با مسوولان خیرین با دعوت شهرداری و حمایت مالی از خواسته های مهم سمن هاست.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group