شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

مدیر عامل شهرک گلخانه‌ای آوه ساوه از تنوع محصولات تولیدی در فاز اول این شهرک گلخانه ای در سالجاری خبرداد.
مجید خلیلی تهرانی افزود: علاوه بر کشت محصولاتی شمال خیار، گوجه فرنگی و بادمجان که از قبل از این شهرک انجام می‌شد در سالجاری به تولید انبوه فلفل رنگی، توت فرنگی، آلوئه ورا، بامیه، گل لیلیوم و کشت سبزی ریحان برای اولین بار نیز روی آوردیم که در محصولات تولیدی این شهرگ تنوع و جذابیت خاصی را بوجود آورده است.
وی با اشاره به اینكه در تولید این محصولات گلخانه ای از دو روش كشت هیدروپونیك و خاكی استفاده شده است، بیان كرد: سالانه به طور متوسط در فاز نخست این گلخانه پنج هزار تن محصول كشاورزی تولید و روانه بازار مصرف می شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در این شهرک گلخانه ای برای 300 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است، اظهار کرد: شهرک گلخانه ای آوه متشکل از 450 واحد گلخانه‌ای است که فاز اول آن را 150 واحد و فاز دوم را نیز 300 واحد تشکیل می دهد.
وی با اشاره به اینكه كشت گلخانه نیاز به مصرف آب كمتری دارد، بیان كرد: گسترش گلخانه یكی از راهكارهای موثر برای مصرف بهینه آب كشاورزی و مدیریت آن در مواقع كم آبی و خشكسالی است.
وی با بیان اینكه واحدهای گلخانه‌ای، زمینه اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان و متخصصان كشاورزی را فراهم می‌كند، تصریح كرد: با احداث مجتمع گلخانه‌ای علاوه بر اشتغالزایی و كاهش نرخ بیكاری برای علاقه‌مندان به این نوع فعالیت و نیز افزایش راندمان مصرف نهادهه‌ای كشاورزی، زمینه صادرات محصولات گلخانه‌ای به كشورهای همسایه فراهم می‌شود.
خلیلی تهرانی با اعتقاد بر منسوخ بودن شیوه کشاورزی سنتی گفت: در طول 40 سال تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی در حرفه کشاورزی و کسب تجربیات فراوان به این نتیجه رسیدم که می‌بایست در کشاورزی شیوه‌های نوین را اجرا کرد، چرا که در کشاورزی سنتی هیچ‌گونه ثباتی وجود ندارد و بلایای طبیعی مهمترین تهدید برای محصولات کشاورزی به شمار می‌رود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group