شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

 

فرماندار ساوه از نصب دستگاه سنجش آلودگی هوا در آینده نزدیک در این شهر خبر داد.
احمد آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، افزود: شهرستان ساوه بدليل با دارابودن جمعیتی بالغ بر 260 هزار نفر که در مجاورت بزرگترین شهر صنعتی کشور قرار دارد و از طرفی به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور، از بار ترافيكي بالایی برخوردار است که نصب اين دستگاه یکی از نیازهای شهر است.
وی با اشاره به اینکه دستگاه سنجش آلودگي شهر ساوه پس از اراک دومين دستگاه سنجش آلودگي در استان مرکزی است، اظهار کرد: این دستگاه با صرف هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد ریال به منظور سنجش آلودگي هواي شهر ساوه، علل و عوامل آن و نيز تاثير آن روي تصميم هاي مهم زيست محيطي توسط اداره کل حفاظت از محیط زیست خریداری شده و با مشارکت و همکاری شهرداری این شهر به زودی در یکی از میادین اصلی نصب خواهد شد.
فرماندار ساوه تصریح کرد: اين سامانه با ذخيره كردن انواع گازهاي آلاينده ساكس، ناكس، ازن، گازهاي خروجي اتومبيل ها و گرد و خاك موجود در هوا، آنها را اندازه گيري كرده و از طريق صفحه ديجيتالي به اطلاع عموم رسانده مي شود و زمينه را براي اتخاذ تصميم هاي مهم درزمينه محيط زيست شهر فراهم مي كند.
آزاد با اشاره به اینکه این دستگاه به طور خودکار قابلیت اندازه گیری و ثبت وضعیت غلظت گرد و غبار و ذرات معلق در هوا را داراست، خاطر نشان کرد: علاوه بر اطلاع رسانی این دستگاه از طریق سیستم دیجیتال برای عموم شهروندان، بطور آنلاین در فرمانداری و اداره حفاظت از محیط زیست نیز وضعیت آلودگی هوا مدیریت و تصمیمات لازم اتخاذ می گردد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه همچنین گفت: به دلیل گسترش آلودگی هوای در شهر ساوه کلیه مدارس و دانشگاه‌های این شهر چهارشنبه 15 آذرماه تعطیل است.
احمد آزاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، افزود: این تصمیم با توجه به اعلام اداره حفاظت از محیط زیست در خصوص وضعیت آلودگی هوای شهر ساوه و به منظور حفظ سلامتی شهروندان اتخاذ شده و کلیه ادارات، کارخانجات و بانک‌ها هم در این روز با دوساعت و نیم تاخیر و از ساعت 10 صبح کار خود را آغاز می‌کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group