شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گردهمایی هم اندیشی کار و تولید که به همت خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه و با حضور مسوولین، مدیران و منتخبین کارگران شهرستان ساوه، استان و کشور با شوراهای کار، نمایندگان کارگران و انجمن های صنفی شهرستان در خانه کارگر ساوه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، دبیر خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه در این گردهمایی در سخنانی گفت: شرایط ویژه اقتصادی که برکشور حاکم شده است شاهد تعطیلی، تعدیل و یا اخراج برخی از کارگران واحدهای صنعتی و تولیدی و یا تاخیر در پرداخت حقوق و مزایای آنان به ویژه در شرکتهای پروفیل صفا، ریخته گری و پارس تابلو هستیم.
مهدی زمانی نوری افزود: کارگران از جمله اقشاری از جامعه هستند که مظلوم واقع شده اند و به دلیل فشارهایی که از سوی برخی از کارفرمایان بر آنها می شود لذا شاهد بروز برخی اعتراضات و تجمعات در مقابل کارخانجات و یا دستگاههای اجرایی هستیم.
وی با اشاره به اینکه نقش اصلی در برطرف کردن مشکلات کارگری برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اظهار کرد:کارگران ولایتمدار کشورما همواره مدافع انقلاب اسلامی هستند اما باید بدانیم یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی سربلندی جامعه کارگری است.
وی با اشاره به سفره تهی کارگران گفت: در اوایل انقلاب میزان دستمزد کارگران 9 دلار بود اما امروز بعد از 34 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی دستمزد این قشر زحمتکش به 5/4 دلار کاهش یافته است.
وی با انتقاد از سازمان تامین اجتماعی به دلیل بلاتکلیفی بیمه کارگران ساختمانی و خیلی عظیم مراجعان به این سازمان افزود: موضوع بیمه کارگران ساختمانی و بازنشستگی پیش از موعد با 25 سال سابقه به طور صحیح اجرا نمی شود که موجب بروز بسیاری از اعتراضات شده است.
این مقام مسوول با تاکید بر گسترش خدماتدهی سازمان تأمین اجتماعی به کارگران و بازنشستگان و مستمریبگیران تصریح کرد: حفظ ساختار این سازمان به لحاظ منابع، مصارف، تعهدات، تکالیف و نیروی انسانی متخصص و کارآمد و از همه مهمتر مدیریت و نظارت از ضرورتهای بقاء این سازمان است.
دبیر خانه کارگر ساوه تصریح کرد: اجرای قانون بازسازی و نوسازی صنایع از دیگر مطالبات کارگران است که پس از گذشت 2 سال متاسفانه اجرایی نمی شود.
وی با اشاره به اینکه با وحدت و همدلی، رشد و تشکیل نهادهای کارگری باید در رفع مشکلات کارگری تلاش کرد، گفت: باید با حسن توجه و درایت مسوولان و تشکیل مرتب جلسات کمیسیون کارگری و اتخاذ تدابیر لازم توسط مسوولان و کارفرمایان موجب کاهش مشکلات جامعه کارگری شد.
وی با اشاره به اینکه باید برای جامعه کارگری ارزش قائل شد، گفت: همانطور که از کارگر انتظار بهرهوری زیاد در تولید را داریم باید امکانات و بسترهای اولیه نیز فراهم شود که یکی از این عوامل افزایش فضاهای ورزشی و تفریحی است.
زمانی نوری در پایان از کسب رتبه دوم کشوری توسط خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه خبر داد و تصریح کرد: کسب این رتبه مرهون عملکرد قابل دفاع، عضو گیری مطلوب و موضوع آموزش خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه بوده است اما احساس می کنیم مورد کم لطفی مسوولان قرار گرفته ایم.
به گزارش ایسنا، دبیر شورای اسلامی ساوه و نماینده کارگران این شهرستان در شوراهای حل اختلاف نیز گفت: برای تحقق نامگذاری سالجاری باید تا پایان سال این گردهمایی ها تداوم داشته باشد.
ناصر رحیمی افزود: اینگونه هم اندیشی ها را زمینه ای برای افزایش تولید ملی و خنثی شدن توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی دانست.
وی بیان کرد: نیروی کار در نظام اسلامی وفادار به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است اما در عین حال مظلوم واقع شده است که امیدواریم با تلاش مضاعف دست اندکاران امر شاهد کاهش مشکلات جامعه کارگری باشیم.
وی تصریح کرد: نظام اسلامی نیاز به اتحاد و همدلی دارد که همانا خواسته مقام معظم رهبری است که تحقق این مهم باعث شادی دلسوزان نظام و ناامیدی دشمنان می گردد.
به گزارش ایسنا، رئیس خانه صنعت و معدن ساوه و زرندیه نیز گفت: در دوران فعلی تکنولوژی نقش بی بدیلی دارد و یکی از دلایل وجود بیکاری پیشرفت تکنولوژی است.
محمد رضا منصوری افزود: پیشرفت تکنولوژی موجب کم رنگ شدن نقش کارگران و افراد متخصص می شود و فقط افراد فوق تخصص می توانند فعالیت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در 20 سال آینده دانش بشری هر 48 ساعت 2 برابر می شود، تصریح کرد: در این میان رقابت بسیار سخت و دانش بشری روز به روز افزایش می یابد.
وی گفت: باید برای عبور از این وضعیت موضوع آموزش را از دوران دبستان آغاز کنیم چرا که مراکز آموزش عالی ما در چنین شرایطی جوابگوی صنعت نیستند.
منصوری افزایش نرخ بهره بانکی و نرخ تورم با موجب عدم رقابت صنعت کشورمان با صنایع سایر کشورها دانست و خاطر نشان کرد: این مهم باعث عقب افتادگی و بروز مشکلات نیروی کار می شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group