شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

مدیرعامل شرکت تعاونی نماسنگ ساوه از تولید و اجرای کف پوش پلیمری برای اولین بار در استان مرکزی در سازمان عمران شهرداری این شهر خبر داد.
مرتضی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، افزود: تکنولوژی تولید کفپوش پلیمری متعلق به کشور روسیه است و علت اجرای آن به دلیل گرما و سرمای شدید این کشور است.
وی با اشاره به اینکه این نوع محصول مقاومت بسیار بالایی در مقابل گرما و سرمای شدید دارد. بیان کرد: علت این امر به خاطر واکنشی است که پلیمر با سیمان انجام می دهد و در واقع واکنش پلیمرازسیون صورت می گیرد که موجب بالا بردن پیوند مولکولی است که سیمان با اب انجام می دهد و جایگزین مناسبی برای سنگ طبیعی است.
وی با اشاره به اقلیم آب و هوایی شهرستان ساوه به دلیل برخورداری از زمستان بسیار سرد و تابستان بسیار گرم اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی که در این شهر حاکم است مطالعاتی در این خصوص صورت گرفت که نهایتا از تیرماه سال گذشته کار تولید کف پوش پلیمری در این شرکت آغاز و با مشارکت سازمان عمران شهرداری ساوه به دلیل کیقیت مناسب این محصول از اوایل مهرماه سالجاری کارگاه تولید این نوع کف پوش در این سازمان آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه 120 متر کف پوش پلیمری در این سازمان تولید می شود، افزود: امیدواریم تا یک ماه آینده و با اجرای طرح توسعه کارگاه تولیدی بتوانیم میزان تولید روزانه را تا 300 متر در روز افزایش دهیم که این میزان تولید مطابق نیاز روزانه شهرستان است.
وی تصریح کرد: با افزایش میزان تولید کف پوش پلیمری در این سازمان علاوه بر تامین نیاز شهرستان می توانیم نیازهای شهرهای همجوار را نیز برآورده کنیم.
مهندس جعفری در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به مزایای کف پوش پلیمری نسبت به سایر کف پوش ها گفت: جذب آب بسیار پائین حتی کمتز ار 2 درصد، مقاومت فشاری بسیار بالای محصول بین 600 کیلو تا یک تن بر سانتی متر مربع که نسبت به کف پوش های دیگر 5/1 تا 2 برابر بالاتر است، مقاومت خمشی بین 90 تا 150 کیلوگرم بر سانتی متر مربع، مقاومت در برابر یخ زدگی و ذوب از 50- درجه تا 300+، قیمت مناسب آن نسبت به محصولات مشابه، کیفیت رنگ‌های آن که از رنگهای بای فروکس آلمان استفاده می شود و به زعم شرکت تولیدی تا 25 سال تغییر رنگ در برابر اشعات مضر خورشید ندارد، رنگ بندی متفاوت، قابلیت فرم پذیری محصول به هر شکل ممکن و ظاهری زیبا از مزایای کف پوش های پلیمری است.
وی تصریح کرد: محصول مورد نظر سنگ مصنوعي با واحد متر مربع است كه در آن سنگ هاي طبيعي با دانه بندي مناسب به وسيله يك شبكه سيماني به هم متصل مي‌شوند و بدين طريق استحكام لازم را بعمل مي آورد. به اين شكل كه با تغيير ساختار مولكولي سيمان و انجام واكنش پليمريزاسيون و تشكيل شبكه زنجيره اي مستحكم در سيمان سبب كريستاله شدن سيمان و تشكيل شبكه بلوري در آن مي‌شود و در نتيجه مقاومتي حدود 3 برابر بتن پيدا مي‌كند. در چنين شرايطي با بسياري از سنگ‌هاي طبيعي برابري داشته و حتي نسبت به آنها برتري نيز دارد.
مدیرعامل شرکت تعاونی نما سنگ ساوه در پایان از همکاری دلسوزانه و حمایت مهندس مصباحی مدیر عامل محترم سازمان عمران شهرداری ساوه، رئیس و اعضای هیئت مدریه سازمان و اعضای شورای سازمان در تولید این نوع کف پوش در سازمان عمران قدردانی کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group