شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه گفت: افزایش خودسرانه نرخ کرایه آژانس های درون شهری غیرقانونی است.

علی غفاری با اشاره به اینکه تاکنون نرخ کرایه جدیدی به آژانس های درون شهری ابلاغ نشده است، افزود: این اقدام با هماهنگی اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل این شهر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هر گونه افزایش نرخ کرایه پس از طی مراحل قانونی و تصویب در شورای اسلامی شهر ابلاغ می شود، اظهار کرد: رانندگان به بهانه های مختلف حق افزایش قیمت ها را ندارند و در صورت انجام این کار با متخلفان برخورد می شود.

وی بیان کرد: هم اکنون نرخ کرایه جابجایی مسافر توسط تاکسی سرویس ها در سطح شهر 15 هزار ریال است این در حالی که برخی از آنها مبلغ 20 هزار ریال از مسافران دریافت می کنند.

غفاری با بیان اینکه نظارت این سازمان بر فعالیت کار تاکسی های سطح شهر به اشکال گوناگون محسوس و نامحسوس انجام می شود، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه افزایش احتمالی کرایه ها، موضوع را به سازمان تاکسی رانی گزارش کنند.

این در حالی است که رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران ساوه نیز گفت: بنا به درخواست صاحبان تاکسی سرویس ها و با مذاکرات انجام شده نرخ کرایه تاکسی تلفنی هایی که زیرنظر این اتحادیه هستند، افزایش یافته است.

محسن فخاریان افزود: هم اینک 16 واحد این صنف زیرنظر این اتحادیه فعالیت می کنند که مجوز افزایش نرخ کرایه آنان برعهده این اتحادیه است.

دبیر اتحادیه صنف نمایشگاه داران ساوه گفت: هم اکنون تعداد زیادی از این آژانس ها زیرنظر شهرداری هستند که بدلیل نداشتن پروانه کسب از اصناف، فعالیت آنان به نوعی فاقد وجاهت قانونی است.

علی اصغر میرسلیمی افزود: این واحدها پیشتر مجوز فعالیتشان را از شهرداری گرفتند اما هم اکنون تمامی متقاضیان باید برای دریافت پروانه کسب به این اتحادیه مراجعه کنند.

رییس شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: نرخ کرایه تاکسی تلفنی ها افزایش نیافته است.

رضا دربان افزود: هر گونه افزایش نرخ به هیات مدیره تاکسیرانی پیشنهاد و پس از طی مراحل اداری به شورای اسلامی شهر ارجاع و پس از تایید ابلاغ می شود.

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه گفت: با توجه به افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو و هزینه ها، بالا رفتن نرخ کرایه تاکسی تلفنی ها در سطح این شهر ضروری است.

احمد آزاد با اشاره به اینکه حدود یک سال است که نرخ تاکسی تلفنی های درون شهری ساوه افزایش نیافته است، افزود: در این خصوص بررسی های لازم انجام و استعلام افزایش نرخ احتمالی به استان ارسال شده است که نتیجه و میزان آن پس از موافقت بزودی اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از تاکسی تلفنی ها زیر نظر اتحادیه صنف نمایشگاه داران و تعدادی نیز زیرنظر تاکسیرانی فعالیت می کنند، اظهار کرد: جلسه ای مشترک بین مجمع امور صنفی و تاکسیرانی برگزار و مقرر شد تا تاکسی تلفنی ها به صورت یکپارچه زیرنظر مجمع امور صنفی فعالیت کنند.

فرماندار ساوه بیان کرد: این مهم پس از گذراندن مراحل اداری تا یک ماه آینده ابلاغ و اجرایی خواهد شد تا هرگونه اختلاف احتمالی رفع شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group